La rubia Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 lille jenta mi på 7 mnd får ikke sove i varmen. Er jeg heldig så sover hun 20 minutter på formiddagen og kanskje 10-20 minutter i4-5 tiden før hun legger seg kl 19:00. Om jeg prøver å legge henne inne så nekter hun. Hun er ikke noe spesielt sutrete å grinete, men sovner bare ikke. Føler jeg bruker så mye energi på å få henne til å sovne, har prøvd bilen, vogna, senga, kalt (hvertfall så kaldt jeg klarer å få det med vinduet på full gap) rom, mørkt, ja u name it. Er det slik at hun Må sove ? hun viser tydelig tegn til å være trøtt selv om hun ikke sovner. Ringene rund øynene blir bare tydeligere for hver dag stakkar. Skal jeg bare la være å bry meg å tenke at hun sluktner tilslutt? Har ikke all den dagsovingen noe å si på utviklingen til barna? tips tas mot med stor takk...
harefrøken83 Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Hei. Har en gutt som slet med det samme selv. Vi har kuttet ut alle "smålurene" og prøver nå å tvinge han inn i en rutine hvor han har en lang lur til dagen. Før la han seg mellom 9-10 på formiddagen, for så å sove i 20minutter - og etter dette hadde vi ingen rutine på hvilene.. Men det var alltid et strev å få han til å sove. I to dager holdt vi han våken til 11 - 11.30 for så å legge han. Etter denne luren holdt vi han våken til leggetid (18-19). Første gang sov han 20minutt, og andre dag sov han 40minutt.. Nå sover han godt og lenge, gjerne opp mot 2t :-) Og sovner lett på kvelden.. Dessuten er han blidere og mer uthvilt på dagen Det er 1 uke siden vi begynte med opplegget jeg beskrev, og vi er kjempefornøyde Anbefaler deg å prøve det samme :-) For oss var det greit at han var litt småtrett de dagene han fikk lite søvn på dagen - men vi har aldri hatt problemer med soving om natten, så vi visste han ville ta det igjen da.. Håper du kan høste noen tips og råd fra min erfaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå