Gå til innhold

Svangerskaps diabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært til legen i dag, å fått konstantert at jeg har svangerskapsdiabetes, noen som har råd, tips og erfaringer å komme med?

noen som har født barn etter svangerskapsdiabetes å kan fortelle om de var friske når de kom ut??

ble fryktelig stresset og bekymret av dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du :) Jeg hadde svangerskapsdia. Påvist i uke 28. Jeg fikk henvisning il poliklinikken på sykehuset for sjekk hver 3. uke og henvisning til ernæringsfysiolog. Det siste var veldig smart!! Legen sjekket str på baby og blodgjennomstrømming. Jeg fødte til termin ei jente på 2950g så du behøver ikke å få noen superstor baby heller. Spis sunt og godt. Hold deg unna rent sukker og minimer godisinntaket. Jeg spiste mye grovt brød med gulost og annet deilig. Spis frukt i sammen med noe annen mat for da tas sukkeret opp på en annen måte enn om det spises alene. Stå skikkelig på for å komme deg til en som kan veilede deg god i dette. Jeg fikk også utdelt blodsukkerapparat som jeg brukte 3-4 ganger daglig for å holde konroll på det selv. Jeg behøvde aldri insulinbehandling. Jenta mi var frisk som en fisk. Det eneste de gjorde var å måle hennes blodsukker et par ganger. De sa at jeg hadde vært kjempeflink til å ta vare på meg selv etter diagnosen og det var derfor alt hadde gått knirkefritt. Tok en glukosebehandling 3 mnd etter fødsel og da var alt normalt igjen :) Håper du ble litt klokere av dette. Du får bare spørre om du lurer på noe mer :) Jeg fødte på spesialenheten på Fredrikstad (B3), men det var fordi det KUNNE oppstå noe :) Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...