Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom resepten på pergo i postkassa.

Jeg har pcos og er pasient på rikshospitalet. Har prøvd å bli gravide siden oktober i fjor og jeg har også gått ned 25 kg på ett år, men ingen ting har skjedd ennå.

Tok derfor kontakt med legen og ba om pergo (vi hadde snakket om det tidligere)

På "beskrivelsen" av hvordan jeg skal ta pergo så står det 2 tabletter daglig i syklus dag 5 - 9.

Har dere som har tatt pergo tatt 2 tabletter daglig? Resepten er på 3 esker à 10 tabletter i hver eske, så da har jeg egentlig fått resespt nok til 1,5 kur...

Jeg skal også inn å ta blodprøve på syklus dag 23 for å sjekke om jeg har hatt el.

Hvordan har pergo fungert for dere? hjalp det, hjalp det ikke? Hvor "fort" hjalp det?

Takker så masse for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok bare 1 tablett daglig da jeg tok dem. etter det jeg har skjønt så begynner man gjerne med 1 tablett første runden, og dersom dette ikke funker så kan man prøve med 2 tabletter daglig neste gang. siden du har pcos så kan det jo hende at dette er grunnen til at du skal begynne rett på 2 daglig...

jeg brukte pergo 2 sykluser uten hell. men mine forsøk teller egentlig ikke pga at et inngrep som ble utført før jeg begynte på hormonene var mislykket uten at vi visste om det... (innvikla historie) med andre ord så brukte jeg pergo mens jeg egentlig hadde en annen ting som var feil med meg, og det kan hende at det er denne anatomiske feilen som er årsaken til at jeg ikke er blitt gravid. håper derfor noen andre kan svare deg på hvor heldige/uheldige de har vært med pergo :)

lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

jeg tok bare en tab daglig.

brukte både provera og pergo. hadde prøvd i nesten ett år da jeg startet. fikk konstantert PCOS da jeg fikk resepten.

brukte det 2 mnd, så skulle jeg ta opphold på 1mnd. deretter starte på ny kur.

jeg tenkte det var lurt å sjekke før jeg tok den 3. kuren.... og jaggu var jeg gravid.

er 12+1 idag.

lykke til

Endret av samu
Skrevet

Første syklus tok jeg 2 tabletter daglig. Tok UL for å se hvor mange modne egg jeg hadde. Hadde da 4 egg, og kunne risikere å få firlinger.

Mnd etter hadde jeg pausemnd.

3 mnd tok jeg bare 1 tablett om dagen. 2 modne egg på UL da.

Ble forsatt ikke gravid.

4 mnd hadde jeg pausemnd, og ble gravid. Er gravid i uke 26 i dag.

Så 22 mnd med prøving ble foster til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...