Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Lyst til å begynne med salater til lunsj, men feks kylling blir jo veldig dyrt om man skal ha det i salaten hver dag!? Trenger tips til ting å putte oppi som er godt, metter, er sunt og som ikke er altfro dyrt... HELP anyone??
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 sorry, men hvis kylling er dyrt så har jeg ikke noen tips til deg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 sorry, men hvis kylling er dyrt så har jeg ikke noen tips til deg. Har ikke noe butikk i nærheten med grillet kylling så da syns jeg 60 kr for kyllingfilet er dyrt ja
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 får jo kjøpt billig kjøtt. stek det, skjær opp. ha i litt ulike pasta. kjøtet kan man også marinere litt. utrolig godt kaldt. vi kan også ha i taco kjøttdeig. kjøttdeig med taco krydder. blir litt mer smak..
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Vanlig hel kylling, feks first price eller den stolte hane koster 30kr, og da har du kylling noen dager. Mango, avokado, gulrot, pasta, krutongee, feta ost
*Yuna* Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Kjøp frossen kyllingfilet, det er ikke dyrt. Soltørka tomat fyller jo opp litt, klipp de opp selv. Billigere enn de som er ferdig strimlet. Krutonger.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Reker i lake, ferdig grillet kylling eller lylling du kjøper rå og steker selv, pasta, egg, ris, eple, ost (ikke nødvendigvis så billig, men du trenger ikke så mye, nøtter, laks eller ørret, pøsebiter, skinke, avokado, coscos og mange middagsrester kan brukes sammen med grønnsakene.
☆☆☆ Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Hermetisk tunfisk Kikerter Røde bønner Ost i terninger Cottage cheese Trenger ikke være animalsk protein hver dag.
Tittil Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Tunfisk er utrydningstruet så det bør du ikke spise. Linser, kikerter og bønner er gode i salater! Vi bruker å lage en sånn her og det er det beste jeg vet!!! Tomat, savoykål, agurk,Røde linser, soltørket tomat, feta og av og til brødbiter med hvitløk og ost! Nammmm!!!
Mars78 Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 koskos,mais,hvite/røde bønner,rød kål,kikerter,oliven,blomkål...
Light of my life Skrevet 25. mai 2012 #13 Skrevet 25. mai 2012 Signerer de over som anbefaler vegetariske salater. Sunt, billig og kjempegodt Dere som skriver om å kjøpe billig kylling: ofrer dere en tanke til hvordan de stakkars kyllingene har hatt det mens de levde sine alt for korte dager på jorden? Billig kjøtt = mer lidelse! Hvis man absolutt MÅ spise kjøtt burde man i det minste vite hvor det kommer fra og hvordan dyret har hatt det mens det levde.
Marias26 Skrevet 25. mai 2012 #14 Skrevet 25. mai 2012 Jeg kjøper ofte kyllingklubber/kyllingvinger som jeg varmer og har til salaten. Salaten varierer jeg alt etter humør. Nå for tiden liker jeg at den er frisk og god. Har gjerne crispy salat, ruccola, ananas (fersk, ikke hermetisk), epler, agurk, cherrytomater, cashewnøtter osv. Druer er også godt i salat. Samme med jordbær, evt. andre bærtyper. Vil jeg ha litt mer vomfyll, så hiver jeg gjerne i krutonger m/hviltøkssmak, byggryn, salatblanding av ristede nøtter og kjerner (ligger som regel i salatavdelingen). Av og til bogskinke... Man kan variere salaten på utallige måter. Bare å prøve seg frem. Og hiver man i litt nøtter, så er ikke det kjøttet så viktig for meg.
Engelise Skrevet 25. mai 2012 #15 Skrevet 25. mai 2012 Skinke på boks er ganske billig, og mye mat. F.eks Bogskinke, eller kalkunskinke.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #16 Skrevet 25. mai 2012 Kokt egg er det samme som kjøtt hva proteiner angår. Har dere ikke Rema? Der har de ferdigstekt kylling(hel) til ca 30-40 kr, eller hva det er. Og du deler den opp i passe stykker til hver lunsj. Drit i det med billig kjøtt som Babymama skriver om. Det man betaler, har lite relevans til hva oppdretter/bonde får betalt. Det handler om kvanta og fortjeneste. Kan man litt bed.øk. så vet man dette. Ellers så har du tunfisk på boks, eller skinke på boks
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. mai 2012 #17 Skrevet 25. mai 2012 Kjøp kyllingfilet i Sverige da vel. Sparer masse penger på det, og den er som regeøl saftigere enn de fileene du får kjøpt her i norge. Egg er ikke så dyrt da, og det er godt i salat.
sillyfilly og Olivia Skrevet 25. mai 2012 #18 Skrevet 25. mai 2012 Kjøp stor pakke med kyllingfilet enten allerede frossen eller fersk og frys ned. Stek kyllinfileten i biter eller bak den hel i ovnen og ha i salaten. Bog skinke er vel billig? Pasta, nøtter, ostebiter.... Osv Vær kreativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå