VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Eg og sambo sku kose oss med litt reker og jeg kjøpte meg ei carlsberg min alchoholik. Den smakte himelsk. Men så leste eg på flaska i dag, det står at det er 0,5% alkohol i den. Fekk en klump i magen. Junior er aktiv og har nokk ikkje tatt skade, og jeg pisset den ut etter 30 min. Hehe. Finnes det øl uten noe alkohol? Er godt å kose seg med det i sommar varmen.
eviglykke Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 San Miguel 0,0% er absolutt det beste alkoholfrie ølet,synes jeg. Munkholm smaker ikke bra. Polet i Sverige har godt utvalg,det samme har utvalgte gode norske matbutikker. Her skal vann fordrive vann,så jeg bøtter nedpå isbiter og isvann
Dundra Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143938380-alkoholfritt-%C3%B8l/ Tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet
najaden Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 En flaske med 0,5% øl gikk nok bare bra, det. (Det hjelper nok forøvrig ikke at du tisset etter en halvtime, sånn for alkoholen sin del. Den tas opp i blodet før ølet blir til tiss) Aass bryggeri har et helt alkoholfritt alternativ, Aass uten.
Frk.Karidotter Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Hei på deg. Jordmor Siri har svart på et lignende innlegg, hvor hun opplyser om at 0,5% pr 100 ml regner som alkoholfritt, og kan trygt drikkes. Det er visste samme alkoholprosent som finnes i f.eks. vanlig brød (pga. gjær) og kefir. Ingen fare, med andre ord. Det er strenge regler for å kalle no alkoholfritt i Norge, som om det står alkoholfritt, så er mengden så liten at det er fullstendig ufarlig. Bare å slapp'a. :-)
Småtorsk Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 0,5 % Prosent er alkoholfritt etter norske regler, ja, og på linje med kefir, Mozel (har jeg hørt) og mye annet. Totalt ufarlig!
*Kengumamma* Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Alkoholfritt øl inneholder inntil 0,7 % alkohol uansett om det står på flasken eller ikke. Så er det 0,5 % så er det alkoholfritt. Og helt ufarlig. Du klarer ikke for alt i verden å drikke deg full på alkoholfritt øl fordi mengden alkohol er så liten at den ikke tas opp i kroppen. Det er alkohol i både kefir, brød og andre ting du putter i deg hver dag. Se på www.helse-norge.no under kostråd for gravide. Det er myndighetenes offisielle side for kostråd til befolkningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå