Gå til innhold

alkoholfritt øl (not) dårleg samvittighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg og sambo sku kose oss med litt reker og jeg kjøpte meg ei carlsberg min alchoholik. Den smakte himelsk. Men så leste eg på flaska i dag, det står at det er 0,5% alkohol i den. Fekk en klump i magen. Junior er aktiv og har nokk ikkje tatt skade, og jeg pisset den ut etter 30 min. Hehe. Finnes det øl uten noe alkohol? Er godt å kose seg med det i sommar varmen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

San Miguel 0,0% er absolutt det beste alkoholfrie ølet,synes jeg. Munkholm smaker ikke bra. Polet i Sverige har godt utvalg,det samme har utvalgte gode norske matbutikker.

Her skal vann fordrive vann,så jeg bøtter nedpå isbiter og isvann :)

Skrevet

En flaske med 0,5% øl gikk nok bare bra, det. (Det hjelper nok forøvrig ikke at du tisset etter en halvtime, sånn for alkoholen sin del. Den tas opp i blodet før ølet blir til tiss)

Aass bryggeri har et helt alkoholfritt alternativ, Aass uten.

Skrevet

Hei på deg.

Jordmor Siri har svart på et lignende innlegg, hvor hun opplyser om at 0,5% pr 100 ml regner som alkoholfritt, og kan trygt drikkes. Det er visste samme alkoholprosent som finnes i f.eks. vanlig brød (pga. gjær) og kefir.

Ingen fare, med andre ord. Det er strenge regler for å kalle no alkoholfritt i Norge, som om det står alkoholfritt, så er mengden så liten at det er fullstendig ufarlig.

Bare å slapp'a. :-)

Skrevet

0,5 % Prosent er alkoholfritt etter norske regler, ja, og på linje med kefir, Mozel (har jeg hørt) og mye annet. Totalt ufarlig!

Skrevet

Alkoholfritt øl inneholder inntil 0,7 % alkohol uansett om det står på flasken eller ikke. Så er det 0,5 % så er det alkoholfritt. Og helt ufarlig. Du klarer ikke for alt i verden å drikke deg full på alkoholfritt øl fordi mengden alkohol er så liten at den ikke tas opp i kroppen.

Det er alkohol i både kefir, brød og andre ting du putter i deg hver dag. Se på www.helse-norge.no under kostråd for gravide. Det er myndighetenes offisielle side for kostråd til befolkningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...