Gå til innhold

Sunwing Resort - Cala Bona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser to uker til Cala Bona, Mallorca i slutten av juni. Vi har per d.d. ikke bestilt inclusive eller all inclusive. Er så i tvil om vi skal gjøre det.

Vi er to voksne og to barn på 2 og 3 år.

Noen som har erfaringer? Synes jo det er mye kjekkere å gå ut på andre restauranter å spise. Så kommer en seg litt bort fra hotellet også. Også kan vi være litt fleksible og spise frokost i leiligheten...

Ellers andre tips til ferien vår, fra dere som har vært der?

Skrevet

Jeg har bodd der. Fint hotell med god mat:) Men jeg ville ikke valgt all inklusive. Det er en del gode restauranter ikke lange biten fra hotellet.

Vi hadde frokost inkludert og det syntes vi var veldig greit altså. Bare å gå å spise det man vil også la oppvasken stå til noen andre:) Også spiste vi lunsj enten i byen eller i skyggen på rommet og middag ute.

Skrevet

Ang tips så vil jeg anbefale den pizza/pasta restauranten som nesten ligger rett ved siden av hotellet på vei inn mot byen. Nydelig skikkelig italiensk pizza. Også er det flere gode restauranter i den lille havna i cala bona, spesielt en som het la olivia eller noe sånt.

Lollo og Bernie show kl 1930 hver kveld på hotellet var en slager for mine barn.

Ellers, om dere leier bil så er det jo veldig fint å ta en tur til Palma, men der har jeg ikke vært med barn:)

Ah, jeg er misunnelig!

Skrevet

ah! den pizzaen er helt fantastisk jordbærsjokolade!!! ellers slenger jeg meg på resten her, for det er mange gode restauranter i gågaten likeved :) og butikk er også rett i nærheten så det går ann å handle ferskt brød osv om man skulle få lyst til å handle og spise på rommet, ellers må jeg si det er suuupert å ha frokost på hotellet :) kos dere masse, supert sted!

Skrevet

Jeg syns det er veldig greit med allinclusive når en har med små barn. Da slipper en å sitte og vente på maten, mine barn er ikke resturant-unger og mister tolmodigheten når de må sitte lenge og vente.

Vi reiste uten allinclusive et år og endte opp med å spise nesten alle måltider på hotellet alikevel, fordi der var det flott lekeplass som ungene kunne være på mens vi ventet på maten.

Dessuten syns jeg det er greit for ungene å ha noe og velge mellom dersom de ikke liker det de tok først.

Skrevet

Jeg ville absolutt bestilt inclusive...Da er vel de fleste måltider inkludert men ikke alle dager? Uansett,da slipper dere å tenke på mat og hvor man skal spise hele tiden. Og ikke trenger dere å vente på maten som noen skriver. Som regel er det jo snacks å få mellom måltider også...ligger man ved bassengkanten kan man bare sprade til baren og hente seg is og drikke, toast, salat eller noe annet godt.

Skrevet

Var nettopp på Resorten i Alcudia, og de kjører jo samme opplegget. Vi spiste frokost på rommet, kjøpte baguetter og pålegg på Spar-butikken. Ble også noen luncher på den måten. Vi spiste på buffeten på hotellet 2 middager, og det kostet 44 euro hver gang (ganske dyrt, egentlig). Vi hadde ikke inclusive.

Det jeg vurderer til evt. neste gang er å ikke bestille all inclusive, men bare inclusive. Denne koster nå ca. 1800 kr pr voksen, barna er gratis så klart, og da kan man spise alle frokostene og 5 av 7 middager der. Så er det ikke så gæærn pris at man faktisk kan droppe en middag til på buffeten.

Eneste vi syns om den buffeten var at det var komplett kaos, vi måtte skynde oss å finne bord, det var en zillion mennesker der på en gang. En av oss måtte gå med av ungene, stå i kø og finne mat, også måtte vi bytte. Og da den som gikk sist kom tilbake var det tid for påfyll for de første, så det ble lite tid til å sitte ned sammen og nyte maten. I og med at buffeten åpnet kl 18 og showet til Lollo og Bernie begynte kl 19:30 ble det også litt stress :=)

God tur da, Mallorca er fantastisk :)

Skrevet

Takk for svar... Ser ut til at det blir inclusive på oss. Hvertfall en av ukene.

Og, dere som har vært der. Har dere vært på dagstur til Palma? Hva er best; buss eller leie bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...