Gjest Jente07♥ Skrevet 24. mai 2012 #1 Del Skrevet 24. mai 2012 Nå har vi bestemt oss for å prøve på barn nummer 3:-) Har vært så heldige å få to fantastiske barn ved hjelp av IVF, og nå håper vi på å klare 3.mann også:-) Nå har vi 1 fryseforsøk planlagt til høsten, deretter er frysen tom. Så prøver nå å planlegge litt fremover. Ser jo prislister rundt forbi på private klinikker, men velger man 1.forsøk eller 3pk, hvor mye må man beregne? Med reise, medisiner, evt nedfrysing av egg og div? Min historikk er at jeg får ut gode egg, har fått henholdsvis 6 egg og 5 egg på frys ved mine tidligere forsøk, har hatt 5 innsettinger totalt(hvorav 4 fryseforsøk), og blitt gravid 3 ganger og fått 2 barn. Så jeg har vært utrolig heldig, selv om det var mange humpler på veien dit! Prøver å planlegge litt i hodet mitt så jeg har en backup plan hvis det ikke blir baby av fryseeggene. Føler jeg må ha en plan og ha penger nok og mot nok til å gå igang igjen med behandling. Vi har jo fått to små men ønsket om et barn til er veldig sterkt, og vi går igang igjen med den samme spenningen og redselen for å ikke lykkes. Hang mye her inne før, og det er DEILIG å se at det ikke er så mange kjente nick igjen:-) Ser frem til å dele erfaringer, kunnskap sorger og gleder her inne igjen, her var det godt å være i den tunge prøveperioden. Så fortell meg gjerne litt erfaringer fra private klinikker. Har det skjedd noe nytt på behandligsfronten de siste 3-4 årene? Merker jeg føler meg som en skikkelig nybegynner igjen...:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurse77 Skrevet 24. mai 2012 #2 Del Skrevet 24. mai 2012 Hei! Jeg har også to fra før (07 og 09) og skulle prøve på tredjemann i vinter. Hadde to egg på frys. Satte inn i jan og feb men ingen graviditet. Hører til på St Olav og der får du fortsette for å få nr 3, men da m full egenandel. Det vil si 15.000 kr pr forsøk (15.000 i medisiner i tillegg da) Fryseforsøk 4000 kr. På Medicus (privat)i Trondheim tror jeg prisen pr forsøk lå på ca 25.000 (ca!) Frys 7000 kr. Vet ikke priser på privatklinikker lengre sør. Hor har du laget barna dine? Hvor gamle er de? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144260525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente07♥ Skrevet 25. mai 2012 #3 Del Skrevet 25. mai 2012 Heia! Så kjedelig det ikke ble noe baby av fryseforsøkene:-( Har du hatt mange forøk tidligere? Ja det er veldig dyrt, får håper de det blir barn av de på frysen, men skal nok spare litt mer i tiden fremover, så vi slipper å vente så lenge om det ikke blir noen graviditet. Skal dere fortsette på st.Olav? Vi har tidligere vært i kontakt med Hausken, og tror nok vi kommer til å gå der videre. Men kjøper man et og et forsøk? Jeg har jo hatt gode resultater tidligere, men det er jo ingen garanti for at det går bra denne gangen. Kjenner jeg har lyst å kjøpe et og ett, men utrolig kjedelig om man da trenger 3 og ender opp med å betaler over 20000 ekstra, samme er det jo kjedelig om man blir gravid på 1.forsøk og har brukt 20000 for mye.... Også et spørsmål jeg stiller meg selv er hvor mye en skal utsette seg for når vi allerede har vært så heldige å få to barn? Jeg har jo fått forsøkene veldig på avstand, men det var en frykelig tøft og jeg hadde ektremt vonde uttak, mye bivirkniger, overstimulering og tunge svangerskap. Men alikevel ønsker vi nr 3 såååå sterkt, når jeg nå ser babyer og store mager blir jeg helt "dårlig" og lengter etter mage, spark og ikke minst den nydelige babytiden. En vet jo at det virkelig er verdt det. Vi har snakket litt om at det blir med 3 forsøk, iallefall sånn i første omgang, så om ikke det blir barn av det, så har vi lyst å være fosterhjem. Det er planen uansett når ungene er litt større, men da blir det nok fremskyndet. Vanskelig og jeg må alltid ha en plan hehe:-) Mine barn er laget på sykehuset i Haugesund og født i 08 og 09. Så to tette her i gården og. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144260982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurse77 Skrevet 25. mai 2012 #4 Del Skrevet 25. mai 2012 Hei, igjen! Jeg er litt usikker på dette m "3-pk"... På Medicus i Tr.heim har de det, men vet ikke hvordan det er på Hausken. Veldig vanskelig å vite om man satse på ett og ett eller gå for 3-pk. Vi kjøpte 3 forsøk på Medicus og lyktes på aller første forsøk da dattera vår ble laget. Nestemann laget vi på St.Olav (av økonomiske årsaker) og hadde ett mislykket forsøk , men lyktes på første frys. Heldig!!! Så jeg ble nesten litt overrasket over at vi ikke lyktes på de to fryseforsøkene i vinter. MEN nå hører det med til historien at jeg fikk en utbrendhetstilstand ei stund etter innsettingene ( ikke pga det men pga langvarig stress på jobb). Kroppen min var kanskje såpass sliten at den ikke var mottagelig for noen egg... Ikke vet jeg. Men det som er synd er at i denne perioden begynte jeg å tvile på om jeg orket å få et barn til... Mannen min har egentlig vært skeptisk hele tiden til det og nå har han mer eller mindre bestemt seg for at det får holde m to.... Jeg som er så og si frisk vil nå gjerne få en til! (kreftene er tilbake, så da klarer jeg jo "alt". ):-) Huff, dette ble kjempelangt. Skjønner godt de tankene dine om at hvorfor man vil ha flere, vi er jo heldige som har to. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver om å skulle få kjenne spark i magen, ha nyfødt baby igjen m.m.... Vil oppleve dette igjen!!!!:-) Jeg får bearbeide mannen min litt i sommer... Når skal dere igang igjen? Mulig du har skrevet det, men hvor mange egg har du på frys? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144262285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente07♥ Skrevet 30. mai 2012 #5 Del Skrevet 30. mai 2012 Hei igjen, litt treg på tilbakemeldingene her:-) åh du må bare bearbeide mannen litt! Kanskje komme til et kompromiss at om det ikke skjer på 3 forsøk så slår du deg til ro med de to dere har? Bare bruke litt kvinnelist, man angrer jo aldri på de barna man får, og vi som har vært gjennom det vi har kjenner nok enda mer på den følelsen over å ikke kunne få et barn vi ønsker oss. Når man er villig til å gå gjennom alt sammen igjen viser jo det hvor stort ønsket er. Bruk det litt i forhandlingene:-) Jeg er heldig og ha en mann som gjerne vil ha mange, men tror nok vi stopper på 3 eller 4 (hvis det blir tvillinger)hvis vi er så heldige å få det til igjen da. Nå venter jeg bare på behandlingsopplegget fra Haugesund, så tenker jeg vi går igang etter sommeren:-) August er en veeeldig hektisk tid for meg på jobb, så september satser jeg på. Eggene destrueres i oktober om de ikke blir brukt, så har litt dårlig tid:-/ Vi har kun 2 egg igjen på frys, men har blitt gravid på ferskforsøk fra det egguttaket og 1.fryseforsøk fra samme egguttaket, så prøver å være optimistisk. Eggene lå i 3 dager og ble 8 delt før nedfrynsning, og var av optimal kvalitet mener jeg å huske:-) Klarer nesten ikke vente til høsten, heldigvis jobber jeg altfor mye og har jo en hektisk hverdag med to små så tiden går nok fort. Nå skal jeg nyte sommeren, slanke meg de siste 10 kiloene, slutte å røyke og bare gleeede meg til forsøk og gå i det med de beste forutsetninger:-) Håper du får overtalt gubben så kan vi følge hverandre her inne:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144274404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurse77 Skrevet 31. mai 2012 #6 Del Skrevet 31. mai 2012 Det er bare å krysse fingre for at det går som smurt m de eggene du har igjen! Det hadde jo vært supert! Ja vi får satse på at jeg klarer å i overtale han igjen. Har jo gjort det en gang før. Jeg bare MÅ ha et barn til! Føler meg helt besatt av tanken!! Nesten litt komisk:-) Vi får følges videre ja! God sommer:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144275526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 31. mai 2012 #7 Del Skrevet 31. mai 2012 Ser at dere har vurdret Hausken, og jeg vil absolutt anbefale de! Vi er kjempefornøyde. Legene, både Arne og Jon, er fantastiske - sykepleierne likeså :-) Og vi har ingenting å utsette på verken behandlingsopplegget eller på resultatet :-) Vi er så heldige at vi har en jente f-07 og en gutt f-10 som er fra same uttak, og det første, på St.Olavs. Fikk 6 egg på frys den gang - og to flotte, friske og livlige unger :-) Når vi skulle igang med nr 3 var det tomt for egg, og jeg var veldig ambivalent til om jeg orket prosessen en gang til. Kunne vi ikke bare være fornøyd med de to vi hadde, samtidig var det noe inni meg som ropte på minst ett svangerskap til. Jeg og mannen snakket litt frem og tilbake og ble enige om å kjøpe 1 forsøk med nedfrysning av "overtallige" embryo - og ikke noe mer. Ble det ikke noe på det ene forsøket skulle vi stoppe og heller vurdere å bli fosterforeldre (noe jeg også har lyst til!). - eller si oss fornyøyd med de to flotte vi har. Vi kjøpte et forsøk, måtte vente litt med oppstart da de oppdaget en stor polypp i livmoren min som de måtte fjerne i narkose på sykehuset. Når den var fjernet valgte vi selv å vente en mnd med å starte opp. Fikk kortregime, og var veldig overlykkelig med det :-) Og jammen sann ble jeg ikke gravid også :-) På første forsøk. Fikk også to egg på frys :-) så kanskje vi ender opp med 5 unger....... Vi er veldig glade i unger og har lyst på en stor flokk! Valget mellom å betale for et eller tre forsøk med en gang var enkelt for vår del, da vi var så fast bestemte på å stoppe etter ett uttak. ønsker dere lykke til! Kjekt å se at andre også prøver på IVF-barn nr 3 :-) Føler vi kanskje er litt sjeldne som velger å få så mange barn med IVF......... Lykke til i alle fall :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144276738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma_til_en_prins Skrevet 1. juni 2012 #8 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei. Vi har også 2 barn fra før (en normal unnfangelse og et prøverørsbarn), og har nå gått igjennom et nytt ferskforsøk med full klaff:-). Siden vi har to felles barn fra før, faller vi utenfor å få noe dekt av staten. Vårt forsøk kostet 14949,- + ca 12 000 for medisinene. Hører til på St.Olav. Har ikke dette forsøket vært vellykket, har det kostet 14949,- for et nytt forsøk. Men det er jo Så verdt det:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144278035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonja77 Skrevet 4. juni 2012 #9 Del Skrevet 4. juni 2012 Hva var " feilen" hos dere til at dere trengte ivf siden det har klaffet så lett? Heldige er dere:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144285816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurse77 Skrevet 5. juni 2012 #10 Del Skrevet 5. juni 2012 aaleve: Heg har endometriose (men det fikk de så og si fjernet på lap.) og i tillegg har jeg forhøyet fsh, dvs dårlig eggproduksjon/dårlig kvalitet på eggene. Ja jeg føler meg heldig som har lyktes bra med ivf:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144289292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente07♥ Skrevet 6. juni 2012 #11 Del Skrevet 6. juni 2012 "feilen" hos oss er at jeg har PCO, ganske kraftig så han ikke syklus eller eggløsning. Har heldigvis mange og gode egg og har blitt lett gravid med IVF, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939666-har-f%C3%A5tt-to-barn-etter-ivf-s%C3%A5-ingen-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-lage-3mann-erfaringer-og-kostnader-i-det-private/#findComment-144295181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå