Gå til innhold

Har drukket tre kopp kaffe (store) og en redbull idag.. er det for mye koffein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er skadelig å drikke så mye koffein :S Har eksamen i morgen og har derfor jevnlig drukket koffein idag.. Hvor mye koffein skal man innta før det er farlig?

Skrevet

Det tilsvarer ca 4 kopper kaffe. Du merker det når det begynner å bli farlig. Skjelvinger og hjertebank osv..

Skrevet

Slapp helt av. Har drukket opp til fire redbull i døgnet i perioder. Det er nok ikke bra, men 3 store kaffekopper og en redbull er nok ikke farlig.

Skrevet

4 kopper kaffe drikker vel de fleste voksne hver dag, eller?

Skrevet

En redbull er ikke som en kopp kaffe- hallo?!!

Men uansett er det ganske sikkert ikke farlig.

Skrevet

Er det farlig når man får hjertebank og blir litt shaky? :P Har ikke merka det idag, men det kan jeg like greit få av EN kopp kaffe! Tilsvarer en liten redbull kun en kopp kaffe? -HI

Skrevet

5 kopper daglig anbefalte de, sist jeg leste om kaffe.

Bra for alzheimer og hjertesykdommer;)

Så da drikker jeg det med godt hjerte;)

Skrevet

Er det farlig når man får hjertebank og blir litt shaky? :P Har ikke merka det idag, men det kan jeg like greit få av EN kopp kaffe! Tilsvarer en liten redbull kun en kopp kaffe? -HI

Tror nok ikke det er farlig, men du er kanskje litt følsom for koffein..? NEI, en redbull tilsvarer ikke en kopp kaffe. Det er mye mer koffein i en redbull.

Skrevet

Tror nok ikke det er farlig, men du er kanskje litt følsom for koffein..? NEI, en redbull tilsvarer ikke en kopp kaffe. Det er mye mer koffein i en redbull.

Flaks at folk vet hva de snakker om her...

Et kjapt google-søk viser at redbull (iflg produsent) inneholder like mye koffein som en kopp kaffe.

Skrevet

Hvis du er gravid er det litt i overkant ja. Da er anbefalingen 1-2 kopper kaffe pr dag.

Skrevet

Er du gravid, så er det ren galskap.

Hvis ikke, så går det vel fint. Spørs jo hva du er vant til.

Jeg synes det høres enormt mye ut, men jeg er ikke kaffevant ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...