Gå til innhold

Hva hjelper mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden en del kvalm, får brekninger og av og til oppkast når jeg spiser mat, gjelder da mest på jobb (bhg). Dette har ført til at jeg spiser utrolig lite, og blir slapp, drikker en del brus for å dekke over sult følelsen.

Hva slags mat, spesielt på jobb, kan hjelpe?

Skal teste meg på lørdag om jeg kommer meg til byen, så vet ikke om jeg er gravid.

Skrevet

Peppermynte og ingefær. Lag en te av fersk ingefær ha med en flaske kald infefær med overalt og ta en sup når du blir kvalm.

Skrevet

Da jeg var gravid pleide jeg å ta med en flaske vann, potetskruer og 2 brødskiver som sto på nattbordet på natten. Når jeg våknet på morgenen spiste jeg før jeg sto opp, og da var jeg ikke like kvalm resten av dagen.

Hva slags mat kommer veldig an på person til person. I begynnelsen av mitt svangerskap gikk det bare i aprikossyltetøy, klarte ikke smaken på noe annet!

Skrevet

Kvalmedempende tabletter. Resept

Skrevet

Kvalmedempende tabletter på resept. Afipran.

For meg hjelper det å spise noe som er salt når jeg er kvalm. Salt binder kvalmen. Salt potetgull eller peanøtter hjelper best.

Skrevet

Jeg var utrolig dårlig mine første 4 mnd, og kastet opp gjentatte ganger iløpet av en dag.

Min redning var grapefruktjuice! Bittebittebittesmå slurker, og kvalmen stoppet på underkant av 1 minutt. Rene magien hos meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...