Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært til første IVF-forsøk (kjemisk), og legen på sykehuset sa at han ikke ville gjøre et nytt forsøk på meg før jeg får tatt en laparoskopi for å rette på PCOS-en min grunnet faren for overstimulering. Ble overstimulert, og lå på sykehus i 6 dager grunnet dette med rimelig store eggstokker.

Før forsøket hadde jeg 30-40 cyster på ene eggstokken og 55 på andre. Har vært plaget med mye smerter (totalt 3 sykehusinnleggelser pga smerter) og har menstruasjon 2-4 ganger i året. Har ingen andre symptomer enn dette.

Det jeg lurer på er om noen her inne har erfaring med om man blir prioritert når man forsøker å bli gravid? Eventuelt fordi jeg er så plaget med smerter? Ser for meg at legen kanskje skriver henvisningen over sommeren, og så blir satt på venteliste og er på den i ca 4 mnd, og så da vil få operasjonen kanskje rundt nyttår. Ser for meg et smertehelvete innen den tid da jeg har drevet med hormoner siden april og vært så plaget...

Noen som har erfaring med enten venteliste eller smerter etter IVF-forsøk, i forhold til hvordan det var før?

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte vente 3 mnd. Men gjorde det på et privat sykehus med offentlig støtte. På Haukeland tror jeg det er 6 mnd ventetid. Håper du kan komme fortere til. Etter de har mottatt henvisningen kan du ringe og si du kan komme inn på kort varsel. Hvis noen avlyser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...