Gå til innhold

Blir satt igang i morgen!:o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente i seteleie og pga lite fostervann blir jeg satt i gang i morgen. Er veldig spent! De vil først prøve med modnings tabletter. Fikk akupunktur idag for å se om det kunne sette igang noe. Har bare 1 cm åpning, men det har murret i hele dag. Uff, blir litt nervøs av alt det her, men håper alt kommer til å gå fint!

Noen med erfaring her? Hvor lang tid tok det før tablettene virket?

Jeg er forresten 2 gangs og har hatt mase rier lenge.. Har termin idag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger på Riksen og skal få satt inn ballongkateter i kveld .. Piller etter vært .. Drit nervøs jeg .. Klarer jeg dette ??? Er førstegangs og i uke 37+5 settes i gang gr svangerskapsforgiftning ;( Er i elendig form ..

Skrevet

Jeg ligger på Riksen og skal få satt inn ballongkateter i kveld .. Piller etter vært .. Drit nervøs jeg .. Klarer jeg dette ??? Er førstegangs og i uke 37+5 settes i gang gr svangerskapsforgiftning ;( Er i elendig form ..

Er veldig nervøs jeg også! Ikke nok med at hun ligger i sete, men i tillegg var det veldig lite fostervann. Så terskelen for KS er visst lav.. Vil jo helst at alt skal gå naturlig.

ønsker deg masse lykke til! I løpet av helgen er vel alt glemt og vi kan kose oss med babyene våre:)

Skrevet

Jeg har nå fått ballongkateter , fy det var ikke godt.. Skjønner ikke at jeg skal klare fødsel når dette var så vondt .. Uff men skal prøve å huske på alle de kvinnene som har klart det før ..

Du har det nok litt tøffere i og med at det er. Sete ja .. Lykke masse til :)

Skrevet

Lykke til! Håper alt går bra for dere:)

Skrevet

Jeg har nå fått ballongkateter , fy det var ikke godt.. Skjønner ikke at jeg skal klare fødsel når dette var så vondt .. Uff men skal prøve å huske på alle de kvinnene som har klart det før ..

Du har det nok litt tøffere i og med at det er. Sete ja .. Lykke masse til :)

Uff, jeg er heldigvis åpen, så trenger ikke ballongkateter. Fødselen klarer du uansett! Og de smertene gir jo en fantastisk gevinst<3 Jeg satt i dusj med første mann, og det hjalp veldig!

Denne gang blir det epidural uansett, får ikke velge selv når det er setefødsel..

Skrevet

Og der gikk vannet .. Det lettet veldig .. Deilig med en pause .. Gud hadde ikke trodd der skulle gå så fort ..

Skrevet

Oi, herlighet! Håper jeg er like heldig som du!! Masse, masse lykke til! Gleder meg til å bli oppdatert:) jeg har begynt å få små rier. Håper de tar seg opp!!

Skrevet

Lykke til, til dere! Så spennende :)

Skrevet

Masse lykke til.. Jeg vet om personer som har måttet fått flere modningstabletter og det har gått flere dager før ungen er ute. Samtidig vet jeg om andre som det har virket på med en gang.Veldig individuelt. =)

Lykke til!! =D

Skrevet

Ja ikke så mye som skjer .. Fått modningspille.. Skal få 4 i dag hvis der ikke skjer noe .. Men for en merkelig følelse å bli undersøkt for å fa satt dem inn.. Trodde ikke det gikk Ann å presse så hardt på oppi der jeg .. Gud det var rart altså..

Skrevet

Jeg sitter også her på Riksen og venter på at noe skal skje! De har tatt vannet og satt meg på drypp, men har ikke fått noe særlig rien ennå. Håper det blir fart på sakene snart! Lykke til til deg:)

Skrevet

Ja da sees vi sikkert ;) begynt å få en del slim nedentil og masse kynnere men utover det skjer det lite , så veldig spent på neste undersøkelse :)

Skrevet

Jeg har blitt sendt hjem, da det plutselig strømmet på med fødende! Tror jeg blir gal snart! Fikk ikke startet på noe igangsetting... Ctg var fin, så nå går jeg her å venter på tlf fra føden...

Masse lykke til, til dere begge! Håper det blir litt fortgang for oss alle:)

Tilhører ålesund sykehus jeg da...

Skrevet

Uff, føler med deg.. Hører til Ålesund selv. NÅr jeg skulle ha første mann sÅ gikk vannet i uke 32. De ville jeg skulle ligge og ruge frem til uke 34, da skulle de sette meg i gang, pga infeksjonsfaren. De ble en lang uke, for der var jo sÅ mange overtids-fødseler som ventet, og store diabetiker barn. Jeg ble møtte med "Du rykker stadig frem i køen". Jeg var heldig, for nÅr fredagen kom, og jeg fryktet at jeg mÅtte vente over helgen, sÅ var der ikke en eneste fødende pÅ hele dagen!! Jeg hadde alle for meg selv! =)

De ønsker ikke Å sette i gang sÅ mange samtidig tror jeg, da det er litt ekstra oppfølging som skal til nÅr en blir sett i gang. Jeg vet jo om noen som for ikke sÅ lenge siden ble satt i gang pÅ helgen, grunnet lite fostervann og overtid. Har ikke det vært et alternativ, eller mÅ du vente til mandag?

Skrevet

Ja, dette er utrolig frustrerende! Venter fortsatt på tlf fra føden. Har ikke noe tro på at det blir idag.. overlegen ville egentlig sette meg igang igår, men da var det også fullt...

Heldigvis er samme lege på jobb i morgen, så håper at det kanskje kan bli litt fortgang da. Det er veldig lite fostervann og i tillegg et seteleie. Så det er litt spesielt.

Skrevet

Uff ikke noe gøy å bli sendt hjem .. Jeg har fått to piller nedentil.. Ikke hørt noe fra jordmor siden kl 17 .. Føden er full og jeg får ikke flere piller før i morgen .. Jeg ligger på rom med ei som jeg tror plutselig har fått styrtrier.. Har så vondt av henne tror det hun har det helt jævlig.. Selv har jeg ekstreme kynnere , litt nyttig nedentil.. Men ikke så veldig vondt .. Når de satt inn pille nr 2 hadde jeg 1 cm åpning og livmorhals var litt under 1 cm .. Håper egentlig at jeg i løpe av natten starter litt mer av meg selv så jeg slipper flere piller for ønsker ikke å ha det verre enn jeg må ...

Skrevet

Så kjedelig! Håper de snart har tid til deg. Kjedelig å vente. Jeg skulle hatt ks på onsdag og så ble det flyttet til idag. Dette pga setefødsel. Lillebror har snudd seg, så da slipper jeg ks. Er jo veldig fornøyd med dét, men kjedelig å ikke få gjennomført fødselen når man hadde "tenkt". Ønsker deg lykke til og sender er stor oppmuntringsklem :)

Skrevet

Det et helt utrolig skuffende når man er sååå klar! Fikk komme inn igjen i kveld, ble satt på ctg og plutselig ble der fullt igjen!! Så da valgte jeg å reise hjem fremfor å bo på barsel. Skal ut igjen i morgen tidlig... Uff... Oppgitt!

Håper vi snart har gullene våre trygt i armene! Kanskje vi alle startet naturlig til slutt? Hadde vært det beste det:)

Skrevet

Enig! Der beste hadde vært om det startet av seg selv. Legen på sykehuset igår mente at min biorytme tilsa at jeg kunne komme til å gå to uker over tiden denne gangen også ... Samtidig så viser jo denne unge herremannen at han selv vil velge når han skal komme iom at han snudde seg rett før ks. ;)

Ønsker deg en god natt med mye søvn og lykke til i morgen!

Skrevet

Gud ja ønsker oss alle drømmefødsler ;) natten har gått bort med mye sterke tak .. Spent på ny undersøkelse når dagvaktene kommer så får vi se m de har noe nytte disse takene :)

Skrevet

Krysser fingre for oss alle! Er tilbake på føden nå, så får vi se hvor lenge vi blir her idag!:P

Skrevet

Da er vår lille prins kommet til verden :) kom i natt med litt hard medfart men nå koser vi oss sammen og smertene er nesten glemt ;)

Skrevet

Gratulerer så masse! Så heldig du er som er ferdig! Kos deg masse med lille gullet ditt:)

Her har det blitt forandringer i planene. Etter UL igår viste det normal mengde fostervann her. Lillesøster har det veldig bra, så ble ingen igangsetting på meg. Hadde 2-3 cm åpning igår og har nå fått litt rier, så håper det går av seg selv:) ny kontroll på mandag hvis jeg ikke har født! Håper det skjer noe iløpet av dagen:)

Skrevet

Da er vår lille prins kommet til verden :) kom i natt med litt hard medfart men nå koser vi oss sammen og smertene er nesten glemt ;)

Gratulerer med gutten! Ta godt vare på deg selv framover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...