Erinrp Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Har nettopp testet positivt og er superglad for det, skal til ultralyd i uke 7 og på henvisningen jeg fikk tilsendt i posten stod det: høyrisikosvangerskap!? Blir alle ivf graviditeter regnet som høyrisiko? eller er det fordi jeg blir 38 i år? Jeg kan alltids ringe klinikken og spørre men bare lurte på om dere damer her inne vet det:) Satte inn 2 egg så dette blir spennende....;P
AnitaLilja Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Hvis jeg forsto det rett på legen så er det vel høyrisiko fordi du satte inn 2 egg? Legen fortalte ihvertfall det til oss slik at om man satte inn mer enn 1 egg så økte man sjansen for høyrisikosvangerskap... Veit ikke da, er bare det jeg kan tenke meg:) Gratulerer så mye!!
Erinrp Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2012 Tusen takk for svar, er veldig spent ja for Hcg prøven var 235 på rugedag 14:)
Lykkedrømmer Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Forrige gang jeg var gravid fikk jeg også høre at det var høyrisikosvangerskap- da satt jeg kun inn 1 egg, så tror ikke det har noe med antall egg å gjøre. Jeg reagerte litt negativt når legen sa det, men spurte ikke så mye om det. Men selv antar jeg det er pga at det er prøverørsforsøk. I Porsgrunn sa de til meg at når man blir gravid er graviditeten lik som alle andres, men likvel får vi jo litt ekstra oppfølging. Jeg har antatt at det er derfor?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #6 Skrevet 26. mai 2012 Mulig det er pga alder og antall egg? Min tante ble gravid når hun var 39, på naturlig måte (en ikke-planlagt attpåklatt). Og hennes svangerskap omtalte leger osv som risikosvangerskap, til tross for at hun hadde 3 problemfrie svangerskap bak seg. Dette var pga alderen Men det er derimot ikke noe å bekymre seg over, tenker jeg. Gratulerer så mye med graviditeten og nyt de siste 8 månedene, for de går så altfor fort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå