Mamma til tre gutter Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 og lurer på da viss fødselen starter hva gjør eg da?? ringer eg det nærmeste sjukehuset osv.. eg skal på et stort sted i nærheten av lillestrøm... har en god del modnings tegn så det er jo en sjangs men liten.. men allikevell så blir man jo litt bekymra når man ikkje helt veit...
RookieBlue Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Nå er jeg ingen ekspert, og venter første barnet selv. Vi har valgt å holde oss i nærheten av hjemme fra uke 36 og utover. Hvis det er første barnet, sier de jo at det pleier å ta en del tid. Så kanskje, om du reiser hjem dersom du begynner å føle seg uvel, så bør du jo rekke frem til hjemstedet. På den annen side er det kanskje ikke vedlig behagelig å sitte i bil i 5-6 timer med smerter heller.... Sikkert uproblematisk å få føde på Ahus eller andre sykehus i nærheten også. Men da må man jo være forberedt på lang hjemreise med bitteliten baby. Hvis det å reise på tur er noe du VIRKELIG ønsker, tenker jeg at du kan avgjøre hva som er best dersom fødselen skulle starte. Orker/rekker jeg lang biltur hjem med begynnende rier? Eller vil jeg heller ta bilturen med vesletassen etterpå? I så fall, kanskje greit å ta med seg bilsetet...?? Og ellers bare krysse fingrene for at bebis venter til du har kommet hjem med å ønske seg ut... Det er vel størst sjans for fødsel uke 38-42, så sannsynligheten for at det ikke er noen problemstilling i det hele tatt er jo stor...
Moden mamma til 3 :) Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Skulle det mot all formodning skje noe, så ringer du nærmeste sykehus, ja! I ditt tilfelle blir det vel Ahus, tenker jeg. Tlf nr dit er: 67 96 06 00 (skal selv føde der)
Gjøkeredet③ Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Jeg var i Storbritannia i helga. Fikk lov å fly til og med søndagen med godkjenning av lege og SAS, men mandag var det stopp. Da var jeg 38 uker Det var en tur som var viktig for oss, og jeg føler jeg kjenner kroppen min såpass nå i og med at det er nummer 3 på rett over 3 år, så jeg dro uten betenkeligheter. Og hadde aldri en eneste bekymring.. Gjør det som føles riktig for deg Hvis det blir en tur med bare bekymringer så er det kanskje ikke verdt det?
Mamma til tre gutter Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2012 dette er nr 3 og har hatt veldig raske fødsler, så når det skjer må eg inn fort... men denne turen vil eg gjerne bli med på.. har ei dårlig bestemor som eg gjerne vil treffe... men får satse på at det ikkje skjer noke... får ta med bilstolen..... takk for svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå