Gå til innhold

Gravid med nr.2 og alene.. Råd?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat testet positivt.. Og må være ærlig og si at jeg gruer meg veldig ettersom jeg er alene.. Ekstypen har sagt han skal være der for meg, både på kontroller, ultralyd og fødsel. Vi gikk fra hverandre som venner heldigvis så blir iallefall ikke kleint..

Jeg lurer på hva man har rett på som enslig forsørger til 2 barn? Sønnen min er 10mnd nå og jeg har forventet termin 3 januar. Det dumme med denne ganger er at jeg ikke har opptjent foreldrepenger.. Engangsstønaden er jo ingenting i forhold til foreldrepengene..

Jeg er 100% sikker på jeg vil beholde, men er redd for å være alene med begge.

Hjelp, jeg trenger råd :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939510-gravid-med-nr2-og-alene-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får overgangsstønad (ca 12000 før skatt tror jeg) hvis du tjener lite,/ingenting, dobbel barnetrygd, bostøtte om du har boutgifter og så får du barnebidrag etter hvor mye far har barna. Om eldste går i bhg og du er registrert som arbeidssøker hos nav kan du få dekket litt av barnehageutgiftene. Dette gjelder også om barnet er hos dagmamma eller noen i familien får betalt for å passe :-)

Det praktiske klarer du:-) Det blir nok tøft til tider, men du har kansje familie som vil passe den eldstr litt, eller ta med på trilletur så du får slappet av litt, gjort husarbeid osv :-) Vi som har samboere som er borte flere uker i strekk på jobb må også klare oss alene hjemme med barna :-) Dette klarer du viss du vil :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...