Gå til innhold

Dere som hører til Ahus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tok lang tid med meg, ca 6 uker. Både jeg og jordmor måtte purre. Da fikk vi beskjed om at de lå etter med innkallelsene. Fikk brevet for to uker siden, da var jeg ca 15 uker. Fått time 4. juni.

Jordmor anbefalte meg å ringe de hvis jeg ikke hadde hørt noe før jeg var 16 uker på vei. Men så kom altså brevet til slutt da :-)

Jeg ringte ahus akkurat og de jobbet i dette øyeblikk med å inkalle de med termin 12. November. Jeg har 13. November og fikk ringe tilbake om jeg ikke hadde hørt noe innen halvannen uke! De hadde måttet jobbe overtid da de hang så langt etter! Så da er det bare å vente tolmodig :)

Annonse

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg ringte de på fredag, og da var de fortsatt på november. Jeg har termin 3. desember. Hun kunne bekrefte at søknaden var mottatt så da fikk jeg innkalling når de kommer til meg i bunken. Var visst en del sykdom der, derfor ligger de etter med innkallinger.

Er så rart dette, min søster har termin i midten av desember og fikk svar i posten om tine til ul bare en uke etter legen sendte inn papirer...hun fikk nesten likt svar som meg med termin en Mnd før....

Jeg var hos lege første gang når jeg var 15+4.

Da jeg var 18+5 hadde jeg ikke hørt noe, og gikk tilfeldigvis innom avdelingen da jeg uansett var på øre/nese/hals.

Fikk da beskjed om at brevet var sendt til meg 4dager etter timen hos JM, men ikke no brev i potkassa!

Jeg hadde da hatt timen 5dager i forveien, og ikke fått beskjed.

De hadde tilfeldigvis en avlyst time dagen etter, så det ordnet seg :)

Tenker jeg tar kontakt igjen om jeg ikke har hørt noe om halvannen uke. Ikke den beste starten på A-hus føding... Føler det litt rot, men så må man kanskje unnskylde sykdom på kontoret der man tildeler sykehusplass, eller?

Wwwooowww, endelig kom det brev etter 3 ukers venting, ikke verst.. Så da ble det ul 4 juli. Som jeg gleder meg, håper vi får vite kjønn:)

Gruer meg nesten litt til fødselen da det virker som det bare er rot der på ahus og lite entusiastiske mennesker når man ringer dit for å spørre om noe.. Men man får vel kanskje en annen følelse etter ul.. Håper jeg;)

Hiver meg på ! Er 15 + 2. Så jeg ringte å purre på tirsdag. Sa at nå er det jo sommerferie og jeg er bortreist 3 uker... fra den 1. 7. Da sa de at de holdt på å innkalle dem som hadde termin i slutten av november. Jeg har termin 4 des. så jeg måtte pent bare vente :(

Wwwooowww, endelig kom det brev etter 3 ukers venting, ikke verst.. Så da ble det ul 4 juli. Som jeg gleder meg, håper vi får vite kjønn:)

Gruer meg nesten litt til fødselen da det virker som det bare er rot der på ahus og lite entusiastiske mennesker når man ringer dit for å spørre om noe.. Men man får vel kanskje en annen følelse etter ul.. Håper jeg;)

Jeg var på UL der i går, ble kalt inn 5 min før(!) avtalt tid, og fikk en profesjonell og effektiv jordmor. Imponert, og meget fornøyd. :) kjempegøy å se frøkna, og fikk grundige forklaringer.

Gjest Aleeza

Jeg er 17 uker nå og fikk endelig brev om fødeplass og ultralydtime på ahus i dag, nesten to måneder etter at henvendelsen var mottatt...

Har termin i slutten av november og fikk ultralydtime i begynnelsen av juni.

Har født og hatt ultralyd på ahus før og var storfornøyd, men akkurat dette tok jamen tid. Håper dere andre hører noe også snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...