Gjest Mentha & Junior Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Bør man være obs når gutten på 17 mnd insisterer på å drikke badevannet sitt? Det er tross alt både såperester og diverse skitten gutt i vannet (særlig i disse lettkledde dager), så er ikke overbegeistret kjenner jeg. Dessuten prøver vi å tilby vann i kopp under badet i tilfelle han er tørst, men nei da, det er kun badevann som gjelder. Enten ved at han snapper til seg kluten og sutter på den, eller rett og slett legger seg ned på magen og slurper i seg vannet. Badet har etterhvert blitt en lang rekke av "nei, ikke drikke badevannet" med påfølgende fjerning av klut eller gutt. Irriterende egentlig, og så lurer jeg litt på hva som er stas med å drikke skittent såpevann. Er det noe jeg har gått glipp av?
Gjest Filifjonka Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Mine har også prøvd det, men kun en gang. De kastet opp av såpen og hva som for øvrig måtte være i det vannet. Kanskje dere rett og slett må gå over til dusjing?
Underveis --> Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Hører ikke til her, men svarer allikevel. Jeg lot ham drikke ;-) Det går av moten etter hvert og i så mye vann er det ikke mye basselusker og såpe de får i seg. Det er jo også egne bakterier, noe de jo har et immunforsvar mot. Han har aldri blitt syk ga dette og er 3 år nå.
Blabb00 Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Her får vesla drikke badevannet sitt Haha, hun insisterer.. Og det nytter ikke å nekte henne.. Enten det er i form av å prøve å drikke vannet av badeendene, eller den gamle shampooflaska som blir brukt til spruteflaske eller det å ligge på magen å drikke.. Hun har enda ikke blitt dårlig, og er 2 år nå
C.L.H85 Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Tror ikke det skal være farlig Selv drakk jeg eget badevann både fra klut eller bare bøyde hodet å supte i meg, da jeg var 1,5 år Var ganske ram på det egentlig, he he;) Vesla her drikker også badevannet sitt, prøver å distrahere henne, men den gang ei
Surrikatt Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Min drakk også av badevannet, men i ettertid har jeg lurt på om det egentlig var så lurt. Det er jo varmt vann, og kommer fra et annet rør enn kaldtvannet, og er ikke anbefalt å drikke. Vet om mange hundekjørere som koker vannet til bikkjene sine vinterstid, for å unngå varmt kranvann. Og ettersom han bada hver dag så blir det jo litt. Såpe brukte jeg sjelden, og bakteriene bekumrer meg ikke så mye, men tungmetaller, hmm. Noen tanker?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Ja det er litt sånne ting jeg tenker p åjeg også. Er vel såpefri såpe jeg bruker nå, måtte gå bort fra badeolje fordi han ble så fet i håret. Men like fullt liker jeg ikke at han får det i seg, samme som med tankene om tungmetaller og kobberrør. Bader ikke hver dag da, og det har blitt endel dusjing også, rett og slett fordi det går raskere for en overtrøtt liten skrott som har lekt seg ute hele dagen. Nei det blir vel å fortsette med "nei"-ingen enn så lenge, og så får vi se hvordan det går. Takk for svar og innspill alle sammen:)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Lar hun drikke det, det pkeier ikke å være et problem her, men om det er det må hun bare gjøre det.. Tenker at de ikke tar skade av det lille de får i seg. Hun er ikke så glad i å bade så jeg vil gjøre det som en så positiv ja opplevelse som mulig.. Hun får nok av nei i løpet av en dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå