Gå til innhold

Hva tror dere blir de nye poppisnavnene?:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det er vanskelig å forutse. Men fortsatt en del gutter som får navnet Emil, så det vil nok fortsette å være høyt oppe blant mest brukte navn, kanskje vil det også kommer ennå høyere. Ellers ser jeg at William er mye brukt, det samme er Aurora. Så det blir spennende å se om disse vil komme inn på topp 10 lista i år. Jeg er ikke så god på å spå fremtiden...

Tror det fremover vil fortsette å være populært med navn med mange vokaler og myke konsonanter som m,n, l, s etc. Type: Maja, Leah, Noah, Liam, William, Theo, Mia, Olivia, Mathea, Emilie, Amalie, Sofie, Elias, Leander, Emil.

Annonse

Annonse

Neeei. Mie er ikke et kommende poppisnavn. Det heter nemlig datteren min ;) Sindre er en av våre favoritter til nestemann, ikke hørt om noen andre som heter det før det nevnes her som poppisnavn. Bør unngås da med andre ord?

Det er tre små Mie'er på min søns alder i barnehagen - men det kan jo være en lokal tilfeldighet.

Det er jo uansett et fint navn....

Neeei. Mie er ikke et kommende poppisnavn. Det heter nemlig datteren min ;) Sindre er en av våre favoritter til nestemann, ikke hørt om noen andre som heter det før det nevnes her som poppisnavn. Bør unngås da med andre ord?

Det er tre små Mie'er på min søns alder i barnehagen - men det kan jo være en lokal tilfeldighet.

Det er jo uansett et fint navn....

Jeg synes også Sindre er et kjempefint navn, men jeg har nær familie som heter det... Og jeg jobber i en stor barnehage, så jeg har nogenlunde oversikt over lokale navn som er populær, og Sindre er definitivt ett av de! Veit ikke om det bare er tilfeldig altså, det er jo et godt brukt navn.. Du kan gå inn på ssb.no/navn for å se om det er på tur opp eller ned..

Enig med Leirha! Synes det er flere og flere som får eldre og "stødigere" navn enn trenden som har vært i det siste. Tror for øvrig de "mildeste og litt søtere" blir mest populære, som; Oline, Håkon, Otilie, Agnes, Peder, Mari, Per, Petter, Ole, Olaves bl.a. Og noen mer sjeldne, men fortsatt myke, som Vilmer, Selmer, Herman etc. Trenden som har vært i det siste har, etter min mening, vært preget av søt og feministisk stil, noe jeg også tror til en viss grad vil prege valg av gamle navn.

De litt "hardere" gamle, som Olaug, Kolbjørn, Rønnaug osv, er navn som jeg personlig ikke tror vil få "bli med" på trenden, til tross for sin alder og stødighet.

Det stod en artikkel om det her: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/navn/article754681.ece

(Kilde: Navneforsker Ivar Utne om hans spådommer for fremdtidens trendnavn)

Navnetoppen i 2016:

Jentenavn:

Guttenavn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...