Gå til innhold

Hva tror dere blir de nye poppisnavnene?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke navn er kraftig på vei opp? Hva heter de små barna du kjenner ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg vet ikke helt jeg, men tror navn som har vært populære lenge som Nora, Jonas, Sofia/e, fortsetter å være poppis.

Hører om flere Vilma, Alba, Agnes, Marie her vi bor, tror de er i vekst.

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å forutse. Men fortsatt en del gutter som får navnet Emil, så det vil nok fortsette å være høyt oppe blant mest brukte navn, kanskje vil det også kommer ennå høyere. Ellers ser jeg at William er mye brukt, det samme er Aurora. Så det blir spennende å se om disse vil komme inn på topp 10 lista i år. Jeg er ikke så god på å spå fremtiden...

Skrevet

Tror det fremover vil fortsette å være populært med navn med mange vokaler og myke konsonanter som m,n, l, s etc. Type: Maja, Leah, Noah, Liam, William, Theo, Mia, Olivia, Mathea, Emilie, Amalie, Sofie, Elias, Leander, Emil.

Skrevet

Jeg har inntryk av at

William

Aksel

Viktor

og

Maia/Maya/Maja

Lilly

Mie

er navn på vei frem og mulige kommende poppis-navn.

Blir spennende å se....

Skrevet

Jeg synes jeg hører om fryktelig mange Sindre for tiden :) Mulig det er tilfeldig.

Skrevet

Neeei. Mie er ikke et kommende poppisnavn. Det heter nemlig datteren min ;) Sindre er en av våre favoritter til nestemann, ikke hørt om noen andre som heter det før det nevnes her som poppisnavn. Bør unngås da med andre ord?

Skrevet

Emma, Mia, Maja, Nora, Thea, Ella, Lykke, Vilma, Alva, Ava, Ea, Saga, stella - av jentenavn ihvertfall

Skrevet

Jeg tipper olivia om kort tid, Signe om litt lenger tid, William, andras, maja,vilja,

Skrevet

Matheo og Liam

Lykke og Marie/a

Skrevet (endret)

Også glemte jeg å nevne Tiril (veit om 3 som har det navnet) og Erik som jeg også er rimelig sikker på at vil bli poppis med tida. Hvertfall tilnærmet.

Endret av Scania
Skrevet

Neeei. Mie er ikke et kommende poppisnavn. Det heter nemlig datteren min ;) Sindre er en av våre favoritter til nestemann, ikke hørt om noen andre som heter det før det nevnes her som poppisnavn. Bør unngås da med andre ord?

Det er tre små Mie'er på min søns alder i barnehagen - men det kan jo være en lokal tilfeldighet.

Det er jo uansett et fint navn....

Skrevet

Det er tre små Mie'er på min søns alder i barnehagen - men det kan jo være en lokal tilfeldighet.

Det er jo uansett et fint navn....

Jeg synes også Sindre er et kjempefint navn, men jeg har nær familie som heter det... Og jeg jobber i en stor barnehage, så jeg har nogenlunde oversikt over lokale navn som er populær, og Sindre er definitivt ett av de! Veit ikke om det bare er tilfeldig altså, det er jo et godt brukt navn.. Du kan gå inn på ssb.no/navn for å se om det er på tur opp eller ned..

Skrevet

Sigurd, Even, Agnes og Live kjenner jeg mange små som heter!

Skrevet

Jeg tror skikkelig gamle navn kommer inn snart.

Som Sverre,August, Olga,Astrid,Turid osv..

Skrevet

Vilje, Maja/Maia, Samuel og Emilian

Skrevet

Iben, Olivia, Aurora, Mina

Benjamin, August

Skrevet

De nyfødte jeg kjenenr til har fått navnene:

Benjamin

Leander

Mie Sofie

Emilia

Leonora

Lea Emilie

Mathilde

Eliam

Sofia

William

Henrik

Skrevet

Enig med Leirha! Synes det er flere og flere som får eldre og "stødigere" navn enn trenden som har vært i det siste. Tror for øvrig de "mildeste og litt søtere" blir mest populære, som; Oline, Håkon, Otilie, Agnes, Peder, Mari, Per, Petter, Ole, Olaves bl.a. Og noen mer sjeldne, men fortsatt myke, som Vilmer, Selmer, Herman etc. Trenden som har vært i det siste har, etter min mening, vært preget av søt og feministisk stil, noe jeg også tror til en viss grad vil prege valg av gamle navn.

De litt "hardere" gamle, som Olaug, Kolbjørn, Rønnaug osv, er navn som jeg personlig ikke tror vil få "bli med" på trenden, til tross for sin alder og stødighet.

Skrevet

de jeg kjenner til heter;

Aron

Vilde

Lars Martin

Didrik

Mie

William

Sander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...