Gå til innhold

Kan man prøve å bli gravid så fort ma-blødningen har gitt seg???

Nemo_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan du om du vil. Det kommer masse forskjellige svar på dette, ettersom hvem man spør. Jeg søkte MASSE rundt etter min MA og fikk også to forskjellige råd fra priv.gynekologen min som oppdaget det og fra sykehuset der jeg var til sjekk og fikk pillekuren. Priv.gyn sa vent en mens. Sykehuset sa vent to uker (pga infeksjonsfare, så skal man ha sex etter blødningsstopp, men under to uker ble vi anbefalt å bruke kondom). Dette har kanskje noe å gjøre med hvor langt man er på vei, om infeksjosnfaren er stor eller ei? Aner ikke. Men uansett så er det bare å prøve i vei om du er klar for det psykisk. Bare vær obs på at kroppen kanskje ikke er i rute og at du mest trolig ikke vil få el/ikm "som forventet" i følge din gamle syklus. Kroppen blir ikke gravid om den ikke er klar for det. Grunnen til at noen sier vent en mens er pga det psykiske, samt at en normal mens eventuelt "renser" ut om det skulle være minirester eller blodansamlinger igjen, samt at da vet man at kroppen er tilbake "i normalt gjenge". Om du vil prøve igjen med en gang kan det være greit å ta gtest for å være sikker på at hcg er ute av kroppen så du ikke ender opp med å tro at du er gravid igjen på nytt også er det gamle rester.

Lykke til! :)

• 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei. Jeg har dessverre ikke noe svar til deg men lurer selv på det samme. Hadde en medisinsk abort 7. August.

Blødninger startet 8. August. Første samleie vi hadde ubeskyttet var 15., så 16.,17., og 19. Har lest at man ofte får tidlig eggløsning etter en abort, gjerne etter 1-2 uker. Følte symptomene ga seg raskt (de jeg hadde var hyppig vannlating, dårlig nattessøvn men mye trøtt og masse blunder på sofaen, stålsmak i munnen, brekninger, halsbrann, hodepine, oppblåst) Nå har jeg igjen de siste 2-3 dagene hatt mye halsbrann igjen, mensmurring uten blod, vert humørsyk og trøtt, hatt hodepine, sovet bra på kvelden på sofaen men ikke på natten i sengen og lurer på om jeg i går kan ha hatt en festeblødning (20.)blodblandet utflod, om det er mulig? Jeg måtte ta medisinsk abort da jeg hadde tatt både Isotreionoin og Luthionit (Lithium) de første 3-4 ukene og sjangsene for skader var alvorlig stor og det var eneste rådet jeg fikk. Vi startet prøvingen igjen så snart blødningene var over og prøver fortsatt. Tar gjerne imot råd :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...