C.L.H85 Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Vesla har alltid blitt veldig varm av seg(akkurat som meg) og nå i denne varmen så har hun det ikke så greit. Jeg tok på henne en tynn tunika med halv ermer og tynn tights i dag... Allikevel er omtrent hele kroppen full av varmeutslett :-S Hun har vært i skyggen i hele dag og drukket masse vann. Når vi kom hjem var hun helt daff, så jeg puttet henne i litt kjølig vann. Etterpå var hun heeelt på trynet av trøtthet og var glassaktig og rød i øynene. Var bare å slenge henne i seng, stakkar. Det skal sies at hun får veldig lett varmeutslett... Hun har det omtrent konstant i nakken. Men er det farlig om det er på hele kroppen?? Blir litt nervøs jeg da( hysterisk? Neida:)) og kommer antagelig til å sjekke henne ofte i løpet av kvelden
Gjest yrild Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Er jo mulig det er noe annet da. Mine får også raskt varmeutslett, men de har vel aldri fått det på hele kroppen. Hva med fjerde barnesykdom (eller er det femte)?
Madolyn Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Har dere terrasse hjemme? Her løper Muffin ut og inn, og inne har vi det svalt med aircondition. Så kan han selv bestemme hvor mye han vil være ute i varmen. Høres kanskje ut som om tulla di ikke har det så bra ute i varmen om hun får utslett på hele kroppen og blir slapp og glassaktig/rød i øynene? Tror jeg hadde prøvd å gi henne et svalt inne-alternativ, dersom du har mulighet for det? Her hadde Muffin varmeutslett et par ganger i fjor sommer (var dum nok til å ta på ham tynn ullbody et par ganger i august - ikke smart .p). Utslettet forsvant ila et par dager, men han hadde det ikke over hele kroppen da.
C.L.H85 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2012 Har dere terrasse hjemme? Her løper Muffin ut og inn, og inne har vi det svalt med aircondition. Så kan han selv bestemme hvor mye han vil være ute i varmen. Høres kanskje ut som om tulla di ikke har det så bra ute i varmen om hun får utslett på hele kroppen og blir slapp og glassaktig/rød i øynene? Tror jeg hadde prøvd å gi henne et svalt inne-alternativ, dersom du har mulighet for det? Her hadde Muffin varmeutslett et par ganger i fjor sommer (var dum nok til å ta på ham tynn ullbody et par ganger i august - ikke smart .p). Utslettet forsvant ila et par dager, men han hadde det ikke over hele kroppen da. Hun har vært hos dagmammaen sin i dag som sa at hun ikke hadde vært helt seg selv.... Men hun hadde drukket mye vann og hun hadde hatt dem i skyggen hele dagen. Prøvde å ta tempen før jeg la henne men vet ikke om jeg fikk det ordentlig til da den datt ut hele tiden(hun oppførte seg som en meitemark), hadde ikke feber da. Jeg får også varmeutslett veldig lett og er ikke akkurat på topp i varmen selv, kan jo være noe der. Hun var ihvertfall helt utslitt... Skal uansett til legen med henne i morgen for munn sopp, så kan jo vise dette utslettet da. Hun var kokvarm når vi kom hjem(har ikke bil så må gå hjem i vogn) så kjølte henne ned med et bad på verandaen... Tenk om vannet var for kaldt og hun ble for nedkjølt??Vanskelig å være mamma altså
Madolyn Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Uff ja det er utrulig vanskelig Har tenkt å ringe dagmammaen til M etterpå og høre om jeg skal sende med ham badebleier i morra; vi gav gutten hennes et sånt lite, oppblåsbart plaskebasseng i bursdagsgave så kanskje de kan innvie det Også lukter de jo så herlig når de er innsmurt i solkrem og glinser fra topp til tå som små greske (fete) guder <3 hihi! Men som Yrild sier; kanskje snuppa holder på å bli syk, og at det er derfor hun er varm og slapp? Er det forresten noe datteren din er ekstra glad i når det gjelder drikke? F eks den ris-banan smoothien fra Nestle er det mange som liker.. Eller at hun kan få sutte på vannmelon i varmen? Kan jo rett og slett hende at hun er litt dehydrert; hvordan er bleiene? Nei uff hun har det sikkert heelt fint; oss mødre altså Vi bekymrer oss for alt
C.L.H85 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2012 Uff ja det er utrulig vanskelig Har tenkt å ringe dagmammaen til M etterpå og høre om jeg skal sende med ham badebleier i morra; vi gav gutten hennes et sånt lite, oppblåsbart plaskebasseng i bursdagsgave så kanskje de kan innvie det Også lukter de jo så herlig når de er innsmurt i solkrem og glinser fra topp til tå som små greske (fete) guder <3 hihi! Men som Yrild sier; kanskje snuppa holder på å bli syk, og at det er derfor hun er varm og slapp? Er det forresten noe datteren din er ekstra glad i når det gjelder drikke? F eks den ris-banan smoothien fra Nestle er det mange som liker.. Eller at hun kan få sutte på vannmelon i varmen? Kan jo rett og slett hende at hun er litt dehydrert; hvordan er bleiene? Nei uff hun har det sikkert heelt fint; oss mødre altså Vi bekymrer oss for alt Vel kanskje vi ikke er så overhysteriske allikevel... Fikk beskjed av dagmamman at hennes datter plutselig har fått 39 i feber. Må få sjekket tempen på berta altså... Fader at jeg ikke har øretermometer altså! Er jo ikke sikkert hun blir syk men like greit å forvente det Håper den lille Kjeruben din får kost seg med bading i morgen )
bivi Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Det jeg prøvde å skrive før telfonen tullet seg, og postet var: mine barn får varme utslett over hele kroppen hver sommer. Det går over hvis det er varmt noen uker. Men hvis det er flere perioder med varme, men litt kjøligere innimellom får de det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå