Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er straks 9 mndr og er SKIKKELIG lei av NAN. har problemer med å få i han særlig mere enn 2 flasker per dag. Må gi han det det før evt middag eller grøt / brød, ellers nekter han plent å ta flaska. Hvis jeg gir han en flaske med vann drikker han som bare det (tydelig tørst).

Synes dette er veldig vanskelig og er litt redd for å "gjøre noe feil".

Takk for tilbakemelding / råd :)

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert på MME, men med to flasker i tillegg til grøt og vann får han helt sikkert i seg nok "melk" så jeg vil ikke tro at du trenger å gi mer melk?

Skrevet

prøv og gi ham melken av en kopp/ glass, de har noen supre på ikea i forskjellige farver og de er av hardplast :) min jente syns det var stas da hun så at hun fikk drikke melk av en "storjente kopp" :)

Skrevet

Min jente drakk også bare to flasker mme når hun var 9 mnd, og hun er heller ingen storspiser, men det var nok for henne i alle fall, fin vektoppgang :) Ellers kan du jo prøve å bytte merke, Hipp? Går også an å prøve kopp som ei over her skriver :)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Datteren min fikk totalt puppenekt da hun var 10 mnd. Hun har heller aldri tatt mme.

Snakket med hs om dette, da det betydde null "ren" melk til henne. Fikk beskjed om at så lenge hun spiste grøt, så gjordet det ikke noe. Da fikk hun mye av det hun trengte gjennom den. Hun drakk forresten også vann av tutekopp, så hun fikk i seg væske.

Men begynte så smått med mat som inneholdt melk, som f.eks yoghurt, ost osv. Kumelk startet vi forsiktig med da hun var ca 11 mnd. Blandet den først ut med vann, og deretter ren melk etter en uke eller to.

Skrevet

Kumelk skal de ikke ha før de er 1 år i følge hs :)

min gutt er straks 10 mnd og har kun hatt to flasker mme i en lengre periode nå, de får han som kos rett før han legger seg til lur og til kveld. Resten av dagen drikker han vann, spiser skiver, grøt og middag. :)

Gjest Mafan
Skrevet

Trenger vel ikke mer enn to flasker MME? Jenta mi på snart ti mnd drikker ca 100 ml til frokost, og 200 ml rett før hun blir lagt på kvelden. Det har hun drukket lenge nå, sikkert halvannen mnd.

Skrevet

Hei mammaer!

Tusen takk for tilbakemeldinger. Godt å høre at han ikke vil lide noen nød med sine 2 flasker og grøt/brød/ middag :)

Ha en fin pinse!

Skrevet

Drakk fra 7 mnd, greit iflg helsesøster da hun ikke ville ha NAN.

Skrevet

Vi begynte så smått med et par slurker vanlig melk når han var 10 mnd, nå er han 11 mnd og drikker ca 1 lite glass vanlig melk om dagen . (fordelt på ca 3 kvarte glass). Han får også 2 flasker hipp mme per dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...