ticalinda Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Evander kom endelig, 6 dager før termin:) Han veide 3570gr og var 51cm. I et desperat forsøk på å få i gang noe før termindato, så var jeg og fikk modningsakupunktur i går. Fikk litt mensmurringer med det samme etter timen, men det ga seg. Jeg har hatt lite modningstegn hele veien, men var uggen i magen i to dager. Så da jeg våknet kl 0330 i morges med mensmurringer, ble jeg veldig overrasket. Etter 15 min var det rier hvert 2-3 min, på 1 min varighet. Hoppet i dusjet for å se om de dabbet av, men neida! Vekte mannen, og kl 0500 ringte vi svigers som skulle passe jentene, og føden. Det ante meg at dette kom til å gå fort, så turte ikke vente hjemme. Riene holdt seg stabile på tid, men ble vondere. Kl 0630 ankom vi sykehuset. Jeg hadde da kun 3 cm åpning. Sa i fra om at jeg skal ha epidural. Kl 0730 kjente jeg at babyen var godt på vei ned kanalen, og jeg syns det var vanskelig å puste gjennom riene. De kom hele tiden, og var veldig kraftige. Hadde da 6 cm åpning, og jordmor ringte for å bestille epidural. Fikk så plutselig en bølge av rier, og jeg kjente at jeg måtte presse. Hadde da fått full åpning, og jordmor fikk såvidt tid til å gjøre klart til ankomst! Kl 0754 var han ute!!! Og like etter kom anestesilegen..... Han skjønte fort at det ikke var jobb til han lenger på den fødestua! Hva skjedde med de siste 4 cm????!!!!???? Jeg husker at barnepleier kom løpende inn: "hva skjer?". "Babyen kommer" svarte jordmor. "Men du sa 6 cm åpning nettopp" "Det var kl 0730, nå er den 0745"!!!! Det ble veldig heftig, og er nok den vondeste av alle de 4 fødslene jeg har hatt, men det var godt med en rask fødsel også Ingen skader eller rifter heller, så det takket jeg jordmor veldig mye for! Vi koser oss:)
3 små skatter Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Gratulerer..kjempe fint navn som vi også har på lista vår...har ikke hørt om noen andre som skal bruke det navnet
thessi og lillemor Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Gratulerer! Høres ut som en veldig rask og grei fødsel! Var det ikke du som var misunnelig på meg og mine dusterier i går kveld, he he ? Jeg sitter her fortsatt med rier som kommer og går jeg... Kos deg masse med baby
ticalinda Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2012 Gratulerer! Høres ut som en veldig rask og grei fødsel! Var det ikke du som var misunnelig på meg og mine dusterier i går kveld, he he ? Jeg sitter her fortsatt med rier som kommer og går jeg... Kos deg masse med baby Hihi! Stemmer det! Så fort kan ting snu på oppløpssiden! Men nå er det snart turen din også! Tvi-tvi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå