RødRev Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Jeg tenker å begynne å gi småtten litt fruktbiter i stedet for mos. Billigere og langt mer praktisk Men hvor store kan bitene være? Og hvilke frukter bør jeg bruke /unngå? På forhånd takk
Valiana Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Det er nok ganske individuelt hvor flinke de er, min på 13 mnd må fremdeles få ganske små biter for ikke å sette i halsen. Da hun var 8 mnd brukte vi fremdeles fruktnett om jeg ikke tar helt feil.
abella Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Jenta mi på 8,5 mnd spiser omtrent alt i biter, også frukt. Gir henne små terninger som er ca 0,5 cm eller mindre. Hun får alt som er mykt eller bløtt, som jeg tror hun er i stand til å mose med gommene. Eple er vel den eneste vanlige frukten jeg ikke har gitt enda. Og hun sier ifra hvis det er noe hun ikke klarer å tygge, da kommer det ut igjen, så det er bare å prøve seg fram.
RødRev Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2012 Takk for svar, dere Jeg har lyst til å gjøre det litt enkelt, slik at han kan spise frukt sammen med oss.. I dag knasket han på en melonbit (stor med skall, kunne ikke få hele inn i munnen). Det kom ingen biter av, men han elsket å supe på saften Måtte følge med som en hauk da, er litt hønemor. Men lurer på om jeg skal prøve med litt banan jeg? Er vel ganske vanskelig å sette i halsen i små biter, siden det er såpass mykt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå