Gå til innhold

Noen med erfaring fra modningsakupunktur og te?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått time til modningsakupunktur når jeg er i uke 36+. Jeg har hørt at noen har født etter etpar uker etter at de startet, men er selvsagt usikker på om det har noe med akupunkturen å gjøre. Noen her inne som har brukt dette hjelpemiddelet og har erfaringer å dele? Det samme med bringebærblad te.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnnaMathea
Skrevet

Jeg tok modningsakupunktur sist gang. Fødte 2 uker før termin. Vet ikke om det var en sammenheng, men fødselen gikk fint. Dvs medisinsk fint, ikke smertefritt:)

Kommer til å gjøre det samme denne gang! I tillegg setter de nåler for andre plager du har om det er hovne ben, smerter etc.

Skrevet

Sist fikk jeg modningsakupunktur og spiste kapsler av bringebærblader, lillegutt komm to uker etter termindatoen ...

Skrevet

Ok. Da er det 2-1 til To uker før:-). Takk for svar jenter.

Skrevet

Jeg har tatt modningsakupunktur siden uke 35. Er 39+4 i dag.,

Gjest AnnaMathea
Skrevet

Modningsakupunktur er jo ikke for å føde før termin. Det som er bevist er vel at man har lettere og raskere fødsler. Og igjen betyr nok ikke lettere uten smerter:)

Skrevet

Jeg tok litt akupunktur sist, og hadde en lett grei fødsel. Selvfølgelig var det vondt, men det var håndterbart og jeg klarte meg fint uten smertestillende (ikke at det var noe mål for meg...). Denne gangen gjør jeg det samme, fordi det gikk så bra sist... Jeg er usikker på effekten, men en ting er sikkert: Når nålene stikkes, blir det liv i livmora, så noe skjer...

Tror som Annamathea sier at modningsakupunktur ikke fører til tidligere fødsel, men kanskje enklere fødsel i og med at livmoren er mer moden fra start.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter at jeg skal føde tidligere, men vil bare høre erfaringer så jeg ikke gjør noe som kan skade babyen, eller som gjør at den kommer lenge før den skal. Jeg sa aldri noe om at jeg gjør det for å føde tidlig:-). Ikke gjør jeg det for at det skal gjøre mindre vondt heller (visste ikke at det hadde den effekten). Gjør det fordi jeg har hørt at er man heldig så slipper man kanskje å gå langt over termindato. Men takk for svar alle sammen:-).

Gjest AnnaMathea
Skrevet

Anbefaler det veldig, jeg kommer til å gjøre det igjen. De setter nåler litt forskjellig etter hvilken uke du er i. De "sterkeste" nålene settes kun mot slutten, dvs de setter ikke igang noe alt for tidlig. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...