Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som jobber som meglere?

Vi skal selge leiligheten vår, og har endt opp med en megler som vi fikk anbefalt av et vennepar. Salget har, av uvisse årsaker, ikke gått like knirkefritt og raskt som først antatt. I den forbindelse lurer jeg litt på hvordan en megler egentlig praktiserer jobben rundt et salg...

Hvordan forbereder en megler seg til visning? Hvordan forholder megler seg under budrunden? Ringer han/hun kun en gang til hver person på listen? "Trigger" han/hun interessentene" til å legge inn bud? Er det vanlig å ha flere budrunder på en og samme dag? I tilfelle, hvordan klarer man da å holde 100 % fokus på de ulike oppdragene? Holder han/hun kontakt med interessentene i dagene etter budrunden (dersom det ikke har kommet noen bud...), eller legger man bare bort listen og fortsetter med neste oppdrag? Evt. andre ting som er viktige?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143939272-er-det-noen-meglere-der-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke megler, men har erfaring med en skikkelig dårlig en fra da vi kjøpte leilighet. Vi la inn bud på en, og megler sa at det kom selgerne aldri til å akseptere. Og det gjorde de heller ikke. Han var skikkelig slesk (ung type) og ordentlig frekk og det føltes nesten som om han prøvde å larterliggjøre oss slik at vi skulle øke budet. Det funket selvsagt ikke på oss! Etter 1 uke ringte han oss opp igjen og lurte på om vi ville legge inn budet på nytt, men da hadde vi allerede kjøpt en annen leilighet. Hadde han vært raskere, ville vi heller kjøpt den første enn den vi endte opp med, og jeg vedder på at disse folkene fikk mindre for leiligheten enn det vi var villige til å gi for megler og/eller selger hadde helt urealistiske forventninger til pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...