Gå til innhold

Smokk til nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på tre uker, som ikke vil ta smokk. Har prøvd flere typer, bl.a. prematur (to typer..), men han bare brekker seg. Han har suttet voldsomt på lillefingeren min, men nå er han ikke like interessert i det heller. Noen tips?

For ordens skyld: nei, det er ikke nødvendig med smokk, men han har altså et stort suttebehov. Han spiser hver time på dagen (dvs annenhver, men ett måltid tar en time av og på), så og si kontinuerlig fra 20.00-0.00, men bare to ganger fra 0.00-6.30. Men altså, jeg får jo knapt nok smurt meg en brødskive. Han legger voldsomt på seg, har gått opp en drøy kilo siden fødsel, så ingen krise om han får i seg litt mindre melk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

frøkna mi ville heller ikke ha smokk og har et stort sugebehov, før vi kjøpte den som er rund på tuppen, "kule" smokk... vet ikke helt hva den heter, men apoteket har den. Den funka for fint for henne :)

Skrevet

Har ikke noe annet tips enn å prøve flere typer (om du ikke allerede har prøvd alle da.) De kan være merkelig "kresne" og ha klare preferanser selv om de er så små!

Jenta mi endte opp med å digge nyfødtsmokkene fra Meda (fåes på Barnas Hus.) Likte IKKE 0-3 mnd smokken fra MAM, men MAM Air 6 mnd+ er det ENESTE som duger nå, hehe :)

Det kan jo også ta tid før de helt skjønner konseptet med smokk, så jeg ville bare fortsatt å gi han og se om han tar den etterhvert ;)

Skrevet

Her var det eneste som dugde når han var nyfødt MAM 0-2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...