Gå til innhold

Skal søke om praksisplass i barnehage dekket av nav...Hvordan skal jeg formulere meg? *sukk* føler jeg ikke får til dette en gang...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende rundt søknader om praksisplass. Jeg sliter med å få jobb, og NAV har sagt de kan støtte meg gjennom en praksisplass for å få arbeidserfaring.

MEN hva skriver jeg i en slik søknad? Noa likt som en jobb søknad? Tenkte å sende til noen barnehager...Skal jeg skrive om meg selv sånn som jeg gjør når jeg sender vanlige søknader? Må jo skrive at dette dekkes av nav og at det er for en periode på tre mnd, hvorfor jeg søker praksis og ikke jobb osv....

Noen som kan hjelpe meg? Hvordan skal jeg begynne? ....

Nav er ikke mye til hjelp akkurat...Håper noen har noen bra ideer, for jeg trenger virkelig å komme meg ut i arbeidslivet nå.... Får ikke napp på noen jobber, noe som ikke er så rart uten utdanning og arbeidserfaring...*sukk*

Skrevet

Jeg tror jeg ville ringt leder i barnehagen først for å høre om de tar inn folk på praksis og så eventuelt, avhengig av utfallet av samtalen, sendt en formell søknad

Skrevet

Vet du hva, jeg ville ha ringt rundt til barnehagene, eller kanskje ennå bedre dratt rundt og bedt pent om å få snakke med styreren. Så hadde jeg spurt om de hadde lyst til å ta i mot en "praktikant". Det er jo gratis arbeidskraft, og jo flere hender i en barnehage jo bedre (så lenge personen er egnet da).

Ta på forhånd pirque (heter det det tro) test og skaff deg politiattest slik at du er godt forberedt.

Dette får du til:)

Skrevet

Vet du hva, jeg ville ha ringt rundt til barnehagene, eller kanskje ennå bedre dratt rundt og bedt pent om å få snakke med styreren. Så hadde jeg spurt om de hadde lyst til å ta i mot en "praktikant". Det er jo gratis arbeidskraft, og jo flere hender i en barnehage jo bedre (så lenge personen er egnet da).

Ta på forhånd pirque (heter det det tro) test og skaff deg politiattest slik at du er godt forberedt.

"...skaff deg politiattest slik at du er godt forberedt"

For å få en politiattest må du vise til at du har kommet inn på skole eller har blitt tilbudt jobb (enten i lønnet arbeid eller som frivillig - fotballtrener, turninstruktør etc.)

Det er ikke noe man bare får sånn helt uten videre.

Skrevet

"...skaff deg politiattest slik at du er godt forberedt"

For å få en politiattest må du vise til at du har kommet inn på skole eller har blitt tilbudt jobb (enten i lønnet arbeid eller som frivillig - fotballtrener, turninstruktør etc.)

Det er ikke noe man bare får sånn helt uten videre.

Ok, mulig det:) Før i tiden var det ikke sånn ihvertfall.

Skrevet

det er alltid fint med et par ekstra hender, og kan man samtidig hjelpe noen i arbeid, så er det virkelig bare hyggelig :)

ring/møt opp, snakk med styrer, lever en søknad der du skriver om deg selv. Hvem du er, og hvorfor du ønsker å praktisere der ;)

det går sikkert fint :) masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...