Gå til innhold

Symptomer... er alle kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer har dere? Er dere kvalme alle sammen? Og evt. når ble dere kvalme?

Jeg begynner å kjenne at jeg er litt småbekymra, er ikke kvalm i det hele tatt lengre... Var litt i begynnelsen... Ellers av symptomer er jo at TR har holdt seg langt unna, pluss følelsen av at jeg har en liten stein i magen. Noe som strekker seg nedi der.. I dag er jeg 6+5. Har jo hørt at kvalmen ofte kommer i uke 6...

Min mor har født 5 barn, og vært i strålende form i alle svangerskapene... Kan dette ha noe med saken å gjøre? Uff... når alt er bra, så blir man jaggu bekymra da også... Men har jo hørt at det er et godt tegn at man er kvalm... Egentlig bør jeg være sjeleglad, skal snart ha eksamen i en svett gymsal, og jeg ser ikke for meg at det blir noen hyggelig opplevelse hvis jeg er kvalm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var disse symptomene da. Jeg er ikke særlig kvalm, var det litt før noen uker siden. Men da bare i en times tid. Jeg lurer også fælt på tegn og slikt, siden jeg er i relativt god form. Eneste jeg merker graviditeten på er låsning i korsrygg og at jeg er hormonell. Også har jeg fått treg mage. Min mor var heller ikke plaget med kvalme da hun var gravid.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal være bekymret for at du ikke er kvalm, minimikro, ikke alle er plaget av svangerskapskvalme :) Jeg var ikke noe særlig plaget med kvalme i mitt første svangerskap, men de to siste var jeg en del plaget. For tiden har jeg kvalme som kommer og går litt, verst er det om mårran.

Ellers er jeg bare trøttere enn vanlig, sover tyngre og er litt mer oppblåst enn vanlig samt får lettere hodepine enn tidligere.

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm et sekund! Er nå 16 uker og like gravid. Så bare vær glad så lenge du ikke får mensen :-)

Skrevet

Jeg er 21+4 og har ikke hatt et eneste symptom hele

Svangerskapet. Kun magen som vokser :)

Skrevet

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt før rundt uke 9. Da kom kvalmen kastende på meg og jeg spyr snart døgnet rundt fortsatt (snart 12 uker nå). Gått ned nesten 3 kilo og får virkelig trent magemusklene! :P Så vær glad så lenge kvalmen holder seg unna, det er ikke noe å savne iallefall!

Skrevet

jeg er 10+5, og har ikke vært kvalm et sekund. skulle nesten ønske jeg var det, så jeg følte meg litt mere gravid enn jeg gjør.

Skrevet

Kvalmen min kom uke 6+6, mamma visste ikke hu var gravid med meg før hun var 12 uker. Hun hadde ingen symptomer, hun hadde til og med mensen. Jeg er nå 8+1 og kvalmen har begynt å avta litt men skal vell ikke håpe for mye. Jeg oppdaget at jeg ble lettere kvalm når jeg sov lite og dårlig om nettene.

Skrevet

eg e bare 5+0 idag å kjenne ingenting t någen, brystvortene mine kan være litt såre men d e alt... kjenne eg blir litt småbekymra når alle har så mye symptomer men nå e eg isje så langt på vei helle då... men hcg nivået mitt låg på 516 på torsdag når eg tok blodprøve å d e jo bra :) har mista 3 stk før veldi tidli så håpe d går veien denne gong :) så litt skeptisk til å skrive någe någen som helst plass ennå mn driste mg t :) ha en go pinsehelg alle :)

Skrevet

Du trenger nok ikke å bekymre deg. Første svangerskapet mitt var det eneste symptomet tretthet og ømme bryst.. Samme nå også.

Er ikke alle som blir kvalm og slik. Du kan heller være glad for at du slapp unna med kvalmen, det er jeg! !:)

Skrevet

Her har det ikke vært noen symptomer i det hele tatt nå har jeg stor mage,kjenner spark hele tiden og er 20+4:-) alt er like normalt!!

Skrevet

jeg er ikke kvalm,bare brekker meg litt innimellom, spesiellt når jeg er tørst eller sliten.

har ikke noen andre symptomer heller bortsett fra diiiigre pupper. må kjøpe meg ny BH. er større enn dobbel-D

er 10 eller 11 uker på vei

Skrevet

Selv har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid og har ikke merket så allverdens til symptomer enda.

Eneste jeg merker er at jeg konstant er sulten :P Må mye oftere tisse enn før. Trøttere og hodepine. Første tegnet jeg fikk mistanke ved var at mensen ikke kom og jeg fikk plutselig ekstrem klør der nede, sannsynligvis soppinfeksjon. Har hørt det er normalt?

Venter på legetime for å finne ut hvor langt jeg er på vei, så kommer vel kanskje symptomene etterhvert:)

Skrevet

Jeg har hatt 1 dag med skikkelig kvalme i hvert av mine tidligere svangerskap;-) Rundt uke 8. Forrige svangerskap var jeg også endel småkvalm og uggen på kvelden/natten, og kjenner at dette kommer igjen nå. Det er rett og slett ikke alle som blir kvalme:-) Leste ett sted at dette hadde sammenheng med hcg-nivå. De som har høyt nivå blir kvalme, de som har lavere nivå blir ikke så kvalme. I mine forrige svangerskap har jeg ikke målt hcg-nivå, men denne gangen har jeg. Og det ligger i nedre del av skalaen. At det er et godt tegn å være kvalm, tror jeg er noe de som er kvalme sier for å trøste seg selv;-)

Skrevet

eg har faktisk lest at om en e kvalm så e d et bra tegn men vett kje kor møje d stemme men e nok en trøst for mange om en kvalm at en vett at dr fremdeles e någe dr :) eg kjennne eg blir bare mer å mer kvalm om morningene mn dr e kje någe å gjer md d :) me har prøvd sååå lenge nå på å få dette t så eg tar imot alt ;) hehe...

eg trur eg har litt høgt hcg nivå men isje sikker... låg på 6151 på torsdag og va då 5+4 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...