Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Full panikk her nå. Håret mitt var nok ødelagt fra før, mer en jeg ante, men etter å ha blitt utsatt for klorvann pga utett badehette, har det nå begynt å BREKKE tvert av i ulike lengder! Har vært hos frisør, klippet, fått spesialprodukter og kurer jevnlig, men skaden har skjedd, og det fortsetter å brekke. Og jeg kler virkelig, virkelig ikke kort hår. Så nå er spørsmålet: Er det mulig med hair extention i mitt tilfelle? Jeg vet absolutt ingenting om hair extention. Har googlet litt, og funnet ut at great length med den nye festemetoden antakelig er det beste (pris ingen betydning akkurat nå). Men har en haug med spørsmål: 1. Er festene synlige? 2. Hvordan vil det se ut når det vokser ut, vil det se ut som Britney Spears' på det verste? 3. Kan man vaske og børste det som vanlig? 4. Må jeg feste på nytt og på nytt helt til mitt eget hår vokser ut, eller vil dette se bra ut i halvannet år? Og i det hele tatt. Prøver å google bilder av festemetode, osv, men finner ikke ut av det. Tusen, tusen takk for hjelp!
Major HotLips Houlihan Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Tror ikke det er så lurt med hair ekstention(?) når håret er tørt og ødelagt. Det beste er nok å bite i det sure eplet og klippe det kort. Hvordan har du klart å ødelegge håret ditt så mye da?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Hei, takk for svar. Altså, håret har vokst ut ca 7 cm etter siste farging, så håret er friskt 7 cm ut fra hodebunn. Kan man feste i dette? Hvordan jeg har klart å ødelegge det? Lysfarging (hos frisør), for lite kuring, feil shampo, vinter, og i tillegg fortalte en frisør meg at jeg ikke behøvde balsam når jeg brukte marokkansk olje. Men olje legger seg jo bare utenpå, så håret tørket innenfra. Men alt så greit ut, helt til klorvannet gjorde sitt.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 PS: Jeg kan ikke klippe det kort, aldri i livet. Jeg ser virkelig, virkelig ikke ut med kort hår. Overhåret mitt er i orden, der klorvannet ikke kom til, det er underhåret og enkelte hårlengder innimellom som har brukket.
Lille- MO Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 kan du ikke smøre inn med den feteste kuren du finner, og ha håret løst, ikke bruk hårstrikk eller spenner. kur det flere ganger per uke. og bruk shampo kun i toppen. lykke til og håper det går bra med håret
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Full panikk her nå. Håret mitt var nok ødelagt fra før, mer en jeg ante, men etter å ha blitt utsatt for klorvann pga utett badehette, har det nå begynt å BREKKE tvert av i ulike lengder! Har vært hos frisør, klippet, fått spesialprodukter og kurer jevnlig, men skaden har skjedd, og det fortsetter å brekke. Og jeg kler virkelig, virkelig ikke kort hår. Så nå er spørsmålet: Er det mulig med hair extention i mitt tilfelle? Jeg vet absolutt ingenting om hair extention. Har googlet litt, og funnet ut at great length med den nye festemetoden antakelig er det beste (pris ingen betydning akkurat nå). Men har en haug med spørsmål: 1. Er festene synlige? 2. Hvordan vil det se ut når det vokser ut, vil det se ut som Britney Spears' på det verste? 3. Kan man vaske og børste det som vanlig? 4. Må jeg feste på nytt og på nytt helt til mitt eget hår vokser ut, eller vil dette se bra ut i halvannet år? Og i det hele tatt. Prøver å google bilder av festemetode, osv, men finner ikke ut av det. Tusen, tusen takk for hjelp! Du kan iallefall prøve en skikkelig kur med 1. Macadamia Oil repair kur 2. innpakking av håret med Biosilk silk therapy (silken trenger inn i håret) Macadamia Oil kjøpes hos strawberrynet, Biosilk fås hos frisøren. Kjempegode produkter som holder håret mitt friskt og mykt iallefall. Jeg ville nok ha klippet det så mye som jeg turde, og heller kjøpe meg noen Clip-on extentions, som du kan bruke når og da.
Soveposen Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 For to år siden var håret mitt VELDIG skadet (bleking pg daglig varme behandling over flere år) - kurer håret med kokosmelk, funket fjell!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Tusen takk for svar! Kokosmelk skal jeg prøve. Har fått en kur hos frisøren som liksom skal være super + en type melk som man sprayer inn, men det er jo faktisk en del kjemikalier i dette også, og jeg vet ærlig talt ikke om håret mitt tåler en eneste kjemikalie uansett vær nå. Pleie håret må jeg, men grunnet de partiene som har brukket ser det helt for jævlig ut. Det korteste jeg kan klippe er en hakelang bob, det kler jeg faktisk, men problemet er at håret har brukket ujevnt, slik at selv en bob ikke lar seg gjøre uten at det ser grusomt ut akkurat nå. Derfor jeg lurte på extentions, har hørt at den nye metoden som great length bruker ikke skader håret. Det er verken sveising, sying eller liming, men en helt ny metode. Clip on vil vel synes gjennom håret som små klumper?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå