Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ei jente på 4 mnd nå, og jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal kle henne ute nå som det er så veldig varmt! Noen som har noen tips? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke mange lag med klær det er sikkert. Prøv med body og strømpebukse evt. Noe på hodet når hun ikke ligger i vogna.

I dag valgte jeg også å la min ligge uten dyne, var så varmt at det er fare for å overopphete dem i vogna..

Skrevet

Kle deg som du ville kledd deg selv :) Husk at det er lite vind som kommer til oppi dypvogna, det er veldig lunt og godt.

Skrevet

Idag hadde jeg på han body,tynn bukse og en tynn lue.

Prøvde først med strømpebukse istedenfor bukse men da ble han for varm.

Luen måtte jeg bare ta av igjen ettersom han ble så veldig varm.

Er jo tross alt 22 grader her.

Han er foresten 7 mnder.

Gjest Hippoღ
Skrevet

Her måtte jeg ta av buksa også. Han var så varm. Strålte når han fikk beina fri. Men jeg kjente så klart på han, at han ikke ble kald.

Skrevet

min er 6.5 mnd og vi bynte i går med strømpebukse tigds kortermet bodu tynn cardigan og tørkle på hodet det var på morningen da vi dro med søster i bhg, men alt forsvant bortsett fra bodyen da vi kom hjem :)

Skrevet

Gutten min på 9 mnd hadde på seg shortsdress i går. korte armer og shorts. Han hadde på seg lue utenfor vognen men, i vognen lå han bare i denne dressen. Han har evt på seg kortarmet body og tynn bukse uten sokker i dag. Han er veldig varm av seg, og var god og varm i hele går. Når han sov i vognen så lå han på en tynn dyne, uten noe over seg. god og varm! På det varmeste i går satte jeg opp et lite babybasseng ute på verandaen, slo opp parasollen, også satt han der og plasket litt. storkoste seg:)

Det er veldig vindstille på terassen vår, og sola steiker hele dagen. Jeg gikk selv i shorts og singlett i går, og noe mer så hadde jeg svettet ned. Jeg tenker mer på ørene når det kommer til vinden. Så kanskje viktigst å ha en tynn lue på, og heller litt mindre klær. Men som sagt, her går det i kortermet body, bare føtter, og evt tynn bukse eller shorts.

Skrevet

Mi på4 mnd gikk i kortermet body eller bare bleia.. 27 grader her da :P

Skrevet

Min på 6 mnd hadde kort tights og singlet i går. Og innimellom naken. Var 26 grader. Hun storkoste seg med lite klær. Men hun har alltid vært varm av seg.

Skrevet

Kle deg som du ville kledd deg selv er vel å overdrive litt.

Her er der det 22 grader og vi voksne går i shorts og t skjorte.

Men lar likevel ikke sønnen min på 7 mnd gå med så lite klær enda.

Skrevet

25 grader her, i vogna ligger hun kun i body og var allikevel svett.

Skrevet

Babyen har vært skikkelig furten siste dagene, trolig grunnet overoppheting. I dag tror jeg det ble riktig temperatur, med kortermet body, tynn bomullslue og et lett teppe over bena. Jeg åpnet litt mellom kalesjen og bagen bak, så det ble litt luftsirkulasjon. I dag er hun fornøyd :)

Skrevet

Prøv deg fram og kjenn på barnet om det er for varmt eller for kaldt! Det kommer jo an på hvor varmt det er akkurat hos deg, er det varm vind eller kald vind og hva gjør dere?

Sommeren kom litt plutselig på oss, så småen her har hatt på seg kortermet og kortbeint pysj i dag, det var perfekt for ham og dagens aktiviteter (trilletur).

Skrevet

Igår hadde snuppa på seg en kortarmet body og tights. (uten noe annet i vognen) Det endte med at jeg måtte ta av henne tightsen da hun var kjempe svett. Idag har hun kun lagt i body, og litt i bare bleien da hun var så varm. Var veeeldig varmt i Bergen idag!

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd, og i går hadde jeg på henne en tynn kortbukse og body. Lå med bare tær og kosa seg i vogna, ikke lue. Hun har begynt å bli ganske varm av seg, så kunne sikkert ha hatt kortermet body også.. I dag blir det en tynn buksedress med kortermet body. Syns det er deilig nå jeg, å kunne kle dem med litt mindre klær! Så nydelige små nakne babyføtter, hihi=)

Skrevet

I går var det 34 grader i sola og 30 i skyggen her vi bo

r, her blåste det litt, men vinden var varm. Hun hadde kortermet body på fra morgenen av, men i ett tiden ble hun varm og sint, så da var bare bleia mer enn nok.

Jeg følger regelen om å aldri ta på mer klær enn jeg selv har på, de blir tross alt like varme/kalde som oss. Og i tillegg blir det veldig varmt i vogna.

Skrevet

Her bruker hun kortermet body+shorts. Til og med det blir for varmt for henne. Hun blir helt svett,hehe...

Kom over denne artikkelen: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8152177 Jeg sliter med å få på henne solbriller,og hatten sitter ikke så godt. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Skrevet

Hvorfor er det overdrivning? Her er det det ha og legene oppfordrer til. Må tenke at selv om de er små blir de like varme/kalde som oss. Helt enkel måtte det, volum i forhold til størrelse. I tillegg er ikke yemperatursenteret utviklet skikkelig hos de minste, så fe regulerer ikke kroppstemperatur selv med svetting/frysninger slik som du og jeg. En må slappe av, er ikke verre enn å kle på dem litt hvis de skulle bli kalde!

Skrevet

Her bruker hun kortermet body+shorts. Til og med det blir for varmt for henne. Hun blir helt svett,hehe...

Kom over denne artikkelen: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8152177 Jeg sliter med å få på henne solbriller,og hatten sitter ikke så godt. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Her selger de gode solbriller med strikk til baby på apoteket :)

Skrevet

Hun nekter å ha de på. Jeg har kjøpt både med strikk,og uten. Men hun drar de av og skriker og bærer seg ;)

Skrevet

Hun nekter å ha de på. Jeg har kjøpt både med strikk,og uten. Men hun drar de av og skriker og bærer seg ;)

Ja da er det ikke bare bare. Før så solgte de slike solskjermer som du bare satte på hodet som en hårbøyle, men aner ikke om de har disse lenger, og kanskje de ikke hadde vært de mest praktiske på små barn... Skal ikke være lett :P

Skrevet

Tror nok jeg skal se etter en solhatt idag, gidder ikke kjøpe solbriller. Han kommer vel til å nekte.

Åssen erfaring har dere med solhatt?

Skrevet

Hvorfor er det overdrivning? Her er det det ha og legene oppfordrer til. Må tenke at selv om de er små blir de like varme/kalde som oss. Helt enkel måtte det, volum i forhold til størrelse. I tillegg er ikke yemperatursenteret utviklet skikkelig hos de minste, så fe regulerer ikke kroppstemperatur selv med svetting/frysninger slik som du og jeg. En må slappe av, er ikke verre enn å kle på dem litt hvis de skulle bli kalde!

? Skjønner svært lite av hva du faktisk skriver her, men jeg ut fra at du prøver å si at babyer ikke trenger mer klær enn voksne.

Jeg er fullstendig uenig. Hvilken lege har gitt deg dette rådet?

Når vi voksne går på tur blir vi varme av det. Det blir ikke barna våre. Så barnet trenger ikke droppe ullgenseren bare fordi du gjør det. Det samme prinsippet gjelder i en lun vogn. Barnet får ikke luftet seg på samme måte som deg, ettersom du får vind i fleisen og slipper og bli så varm..:-)

Barn kan ikke, som du selv påpeker, regulere temperaturen i kroppen like godt som oss voksne. Derfor må man hele tiden sjekke om de er riktig kledd. Ta av tepper, ta på en jakke, ta av strømpebukse eller på med lue...

.

Skrevet

Hos oss er det over 30 grader og stekende sol nå. Vesla på 3 mmd har da på seg bare kortermet body når hun ligger i skyggen. Når jeg triller henne i vogna har jeg i tillegg på henne tynn tights og sokker, ikke fordi jeg tror hun fryser, men fordi solskjermen vi har på vogna ikke dekker føttene hennes og jeg vil ikke at huden hennes skal bli utsatt for direkte sollys. Bruker ikke dyne eller teppe over vogna. Jeg smører henne også med solfaktor 50 og har på henne solhatt selv om hun aldri er ute i sola, er redd for at uv-strålene kommer seg gjennom solskjermen og parasollen... :)

Når det gjelder solhatt har jeg nettopp kjøpt en jeg er superfornøyd med og vil anbefale :) Kjøpte den på "liten & tøff" i Oslo, men de har den sikkert andre steder, Den er i tynn bomull og har solskjerm foran og en lang bakdel som dekker hals og skuldre bak, litt sånn ørkenhatt :) Den er ikke ubehagelig å ligge med i vogna og den skygger godt for øynene når vesla sitter oppreist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...