Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Sender dere mail til verksted og spør etter pris? Hvordan løser dere det når bilen må på verksted og ikke kommer tilbake for de finner flere feil som må utbedres. Jeg har vært på verksted 2 ganger og ventet i 5-6 timer på at bilen skal bli ferdig. Får dere leie bil av verkstedet å dra hjem? Gratis...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Jeg ringer for å få et ca. overslag om jeg vet hva som er feilen. Den ene gangen fikk jeg leiebil av verkstedet og bilforhandleren, for bilen var akk kjøpt og innenfor garantien. Andre ganger har jeg levert bilen i 7-8tiden. Tatt bussen hjem eller på jobb, så buss fra hjem eller jobb etter endt dag. Får verkstedet til å ringe når de er ferdige, eller så ringer jeg like før stengetid, slik at jeg kan rekke å hente bilen da. Ikke noe hokuspokus egentlig.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Sender dere mail til verksted og spør etter pris? Hvordan løser dere det når bilen må på verksted og ikke kommer tilbake for de finner flere feil som må utbedres. Jeg har vært på verksted 2 ganger og ventet i 5-6 timer på at bilen skal bli ferdig. Får dere leie bil av verkstedet å dra hjem? Gratis... Jeg er alene og fikser alt med bilen min selv. Jeg har et verksted som jeg stoler på når noe må fikses.Leverer bilen før jobb, så kjører de meg opp på jobb. Når den er ferdig så henter jeg den selv, eller de leverer den på jobben min.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Har dere noen verksteder å anbefalle i oslo/akershus? Hvilket verksted bruker du nr 3 f.eks? Her har bilen ikke blitt ferdig den dagen. Er jo avhengig av bil daglig. HI
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Har dere noen verksteder å anbefalle i oslo/akershus? Hvilket verksted bruker du nr 3 f.eks? Her har bilen ikke blitt ferdig den dagen. Er jo avhengig av bil daglig. HI Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg, jeg bor på sørlandet Hilsen nr 3
☆☆☆ Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Har brukt merkeverksted når det er garantisaker, og det er noe pes. Det er langt unna, og jeg må ta bussen (som går en gang i skuddåret) hjem, for så å ta bussen for å hente bilen dagen etter. Det går med mye tid til dette, spesielt siden bussen ikke går forbi verkstedet heller, man må gå et par kilometer eller bytte buss. Vanlige servicer og sånt som ikke er garantisaker ordes ved å låne bort bilen til mannen en dag, så tar han den når han er ferdig på jobb (er mekaniker). De siste par dekkskiftene er blitt gjort på samme måten, siden jeg var gravid da vinterdekkene skulle på og hadde nettopp født da sommerdekkene stod for tur. Tror vi gjør det til en vane, det er helt suverent å slippe å gjøre det
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Har aldri opplevd at bilen ikke har blitt ferdig på dagen. Forrige gang manglet de en del som de måtte bestille, da ringte de og fortalte det. Jeg fikk selvfølgelig igjen bilen samme ettermiddag, også ringte de når den manglende delen kom så jeg leverte den en gang til. Leverer bilen om morgenen før jobb og henter den igjen etter jobb. Kan enten ha med sykkelen bak på hengefeste og sykle videre til jobb, eller ta bussen.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Ringer flere verksteder for å høre pris, dumper bilen på morningen og reiser på jobb. Blir plukket opp av en kollega. Når de ringer opp igjen å vil ha meg til å reparere enda mer ting så sier jeg at jeg gjerne vil ha et overslag av dem og en vurdering av et annet verksted. For å være sikker på at de ikke skal svindle deg sønder og sammen kan det lønne seg å ta en naf test først og henvise til den når de ringer og vil gjøre mer på bilen din.
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Jeg avtaler ca pris før jeg leverer. Så kjører vi den ene bilen bort og så henter samboeren meg. Den ene må da være uten bil i 1-2 dager. Som regel samboeren for han kan "haike" med faren til jobb Sist gang måtte han ha den der en dag ekstra men da måtte jeg hente den og heller levere den igjen etter et par uker for at jeg skulle slippe å være uten bil. Det hater jeg hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå