Gå til innhold

Akupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har fått modningsakupunktur, og hva skjedde videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av dere som har fått modningsakupunktur, og hva skjedde videre?

det lurer jeg og på. Skal til min første time på torsdag. da er jeg 38+2 dager.
Skrevet

Jeg holder på. Har vært til 2 behandlinger hittil og skal igjen i morgen. Merker at modningssmertene blir litt vondere for hver gang jeg har vært å fått behandling. Er 38+1 i dag så venter på t ting skl skje :)

Skrevet

Jeg skal selv på fredag til første time, da er jeg 38+4.. Håper det skal få fart på sakene! Gikk 13 dager over tremin sist, og vil helst unngå det hvis mulig :)

Skrevet

Jeg har vært til tre behandlinger. Etter de to første hadde jeg vonde kynnere hele kvelden, men etter den i går har jeg egentlig bare vært i storform. Noen få vonde kynnere, men mindre enn vanlig. Stille før stormen? Håper det! Er 38+5 idag. Sover mye bedre og har blitt i mye bedre form etter første time da :)

Skrevet

Da jeg var gravid første gang ble jeg satt igang (umoden) 14 dager over tiden. Det endte i ks 17 dager over tiden, etter laaang fødsel med lite fremgang.

Da jeg skulle ha nummer to fikk jeg akupunktur. 3 ganger i uke 37, 3 ganger i uke 38 og rakk 2 ganger i uke 39. Småen kom 5 dager før termin. 3,5 time fra vannet gikk til han var ut. Fanstastisk fødsel!

Skulle ønske jeg kunne få det denne gangen også, men de har visst ikke kapasitet på sykehuset lengre :(

Skrevet

Har også første time på torsdag, da er jeg 38+5. Om jeg merker noe så kan jeg poste det her :)

Skrevet

Hæ? Får dere akupunktur på sykehuset? Uten egenandel? Aldri hørt at det tilbys her hvor jeg bor. Tenkte gå til privat akupunktør.

Skrevet

Da jeg var gravid første gang ble jeg satt igang (umoden) 14 dager over tiden. Det endte i ks 17 dager over tiden, etter laaang fødsel med lite fremgang.

Da jeg skulle ha nummer to fikk jeg akupunktur. 3 ganger i uke 37, 3 ganger i uke 38 og rakk 2 ganger i uke 39. Småen kom 5 dager før termin. 3,5 time fra vannet gikk til han var ut. Fanstastisk fødsel!

Skulle ønske jeg kunne få det denne gangen også, men de har visst ikke kapasitet på sykehuset lengre :(

Jeg går privat, så kan jo få det selv om de ikke har det på sykehuset. Pass bare på at de har en skikkelig utdanning.. Min 3,5 år etterutdanning er det som er anbefalt har jeg hørt.

Skrevet

Jeg har hatt min 3 behandling idag og er 37+3. Har hatt endel kraftigere kynnere, men ikke noen annen endring foreløpig. Hun satte flere nåler idag, enn de 2 tidligere gangene.

Gikk også 14 dager over med første, så jeg går i håp om å slippe det denne gangen jeg også :)

Skrevet

Takk for alle svar! :)

Gleder meg til å se hva som skjer.

Ei venninne fortalte at hun fikk sove så godt etterpå, og det er vel litt av meningen også. At man skal klare å slappe av både i kropp og sinn..

Her får vi akupunktur hos jm. Ikke alle, men de fleste har etterutdanning som gir lov å sette modningsakupunktur.

Dere som går til private, må dere betale noe for det?

Skrevet

Betaler 400 kr hver gang. Har ikke jm som kan sette nåler:(

Skrevet

Betaler 400 kr hver gang. Har ikke jm som kan sette nåler:(

Oi, her snakker vi forskjell i sv.omsorgen..

Det er vel ikke noe man har krav på å få, men guri på deilig å vite at man prøver det som går an..

400 pr gang, det var mye det!!

Skrevet

Ja, virker ikke helt rettferdig, ikke bare modningsakupunkturen, men sånn jeg forstod det på noen andre her inne så fikk de også komme på sykehuset for å få nåler mot bekkenløsning/låsningen også. Her måtte jeg også betale 400 kr. Så ble ikke så mange gangene. Ganske synd igrunn, for det hjalp på meg. Fysioen derimot, som er gratis, hjelper ikke :P

Skrevet

Skulle ønske det fantes tidsakupunktur - så jeg kunne hoppe over noen uker og babyen kunne komme litt fortere :P

Skrevet

Jepp, 400 kr pr gang her også!

Her tror jeg det er et kapasitetspørsmål også. Jordmor på helsestasjonen har nok ikke tid til å sette akupunktur uansett..

Jeg går èn gang i uka, og håper det er verdt det :)

Skrevet

Jeg har prøvd akkupunktur i dag. Har merket at det stikker litt i magen i ettermiddag og jeg er blitt veldig trøtt. Ho sa at jeg kom sikkert til å sove godt i natt. Ho satte 15 nåler til sammen. Så håper ting skjer snart. Hva er deres birvirkniger?

Skrevet

Hadde time 0930 i dag. Kjennte jeg ble veldig trøtt etter hun hadde satt nålene, men har ikke sovet noe særlig de siste nettene, så får se om jeg får sove i natt da. Ellers så merket jeg litt ekstra nedpress/stikking nedentil etter timen, men ikke sterkere kynnere enn ellers:( Skal til ny time på tirsdag og da skulle jeg få en i ryggen siden det var uke 40, virket på hun som det kunne få enda mer fart i sakene.

Bare jeg får en god natts søvn så skal jeg si meg veldig fornøyd :)

Skrevet

Jeg fikk akupunktur av min fysioterapeut da jeg var 37+3. Skikkelig panserakupunktur der nålene ble vridd  rundt til jeg hoppet på benken... Sov godt der og da, og sov litt mer da jeg kom hjem. På ettermiddagen var formen bedre enn på lenge. Samme natt kom tvillingene i full fart:-). Kjempegrei fødsel sml med første gangen:-)

Skrevet

Jeg fikk akupunktur av min fysioterapeut da jeg var 37+3. Skikkelig panserakupunktur der nålene ble vridd rundt til jeg hoppet på benken... Sov godt der og da, og sov litt mer da jeg kom hjem. På ettermiddagen var formen bedre enn på lenge. Samme natt kom tvillingene i full fart:-). Kjempegrei fødsel sml med første gangen:-)

De ble ikke satt så godt på meg da:( Kjente ett stikk, men gud så kjekt det hadde vært om det samme hadde skjedd med meg i natt :) Hadde du ekstra mye kynnere før på dagen eller som vanlig?

Skrevet

Hei jenter:)

Oppdatering fra meg..

Har vært på min andre time med akupunktur i dag. Synes ikke jeg får så mange nåler, når jeg ser en her som hadde fått 15..

Første timen (på fredag) fikk jeg bare 5. Men det var for å se hvordan jeg reagerte. I dag fikk jeg 11 nåler.

Mens jeg satt med nålene fikk jeg noen kynnere, kjenner murring nederst i magen, men ingen tak. JM gjorde en vaginal undersøkelse, men der er helt lukket og låst ennå, så stripping går ikke ennå.. :(

Jeg har ikke blitt spesiellt trøtt. Hører fra flere at det er en "bivirkning", selv om det er meningen... Kanskje litt kraftigere kynnere, men jeg kjenner at jeg tar meg selv i å ønske at det kan gjøre litt vondt, for da er liksom noe på gang.. Huff :)

Skrevet (endret)

Med forrigemann fikk jeg modningsakupunktur fra 2ganger i uken fra uke 38 til uke 42+2... Man kan vel si at ikke mye skjedde der nei.

Bortkastet smerte og ubehag, for ikke å snakke om fohåpninger..

Endret av Leirha med nr3
Skrevet

Med forrigemann fikk jeg modningsakupunktur fra 2ganger i uken fra uke 38 til uke 42+2... Man kan vel si at ikke mye skjedde der nei.

Bortkastet smerte og ubehag, for ikke å snakke om fohåpninger..

Huff, kjipt at du følte det var bortkasta. Jeg har heldigvis ingen smerter eller ubehag med nålene..

Men hvordan var fødselen din da, etter at du hadde fått nåler?

Hører flere sier at fødselen gjerne blir litt lettere...?

Skrevet

Er 38+2 idag.. Går til jordmor på fødestua jeg skal føde på. Får akupunktur der:) startet med 9 nåler søndag kveld og mandag morgen. Ble søvnig, og merker at kynnerne kommer med nederst i magen nå. Skal få neste behandling under neste kontroll førstkommende torsdag. Kunne få komme tidligere også, men har et stykke å kjøre, så jeg venter til kontrollen. Veldig spent på virkningen i fht fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...