Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på ultralyd idag for å sjekke vekt, siden de andre barna har vært på ca 4,5 kg ved fødsel.

Noen som vil sammenligne mål?

35+4. BPD: 90. MAD: 107

Estimert til å være ca 3 kg nå og opp til 4 kg ved fødsel.

Hodemålet var litt under gjennomsnittet, mens magemålet var en del over

Veldig spent på hvor stor han blir..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spist mye/ mye sukker og snop i graviditeten siden barna dine blir store? Min nr to veide 4800 gram, men da hadde jeg et forferdelig kosthold. Nr 3 veide 3960 og da var jeg veldig flink med kosten. Nå prøver jeg også å være flink, og fikk estimert i uke 31+2 til normalvekt, men som jordmor sa var det litt tidlig, får ny estimering nærmere termin.

Skrevet

Det trenger ikka ha noe som helst med kostholdet å gjøre..

Selv var jeg LAT som dovendyret selv da jeg gikk gravid for 6 år siden..

Jeg satt plantet godt på bakenden forran tvn med beina på boret og beordret samboeren min til å løpe å kjøpe godterier og fy-mat 24/7..

Ja jeg var en orntelig plage!! ..

Jeg satt i ro og trykka i fleisen..

La på meg 26kilo og er lav som en skilpadde, så jeg trilla mer enn jeg gikk..

Likevel ble dattera mi ikke mer enn 3400g som er rundt "gjennomsnittet" :)

Denne gang tenker jeg myyye mer på hva jeg spiser, men ikke pga at jeg er redd for stor baby, men for min egen helse sin skyld.. men likevel er magen min større nå i uke 25 enn jeg var i uke 35 med min datter.. så har en ørliten følelse om at dette barnet (som også er jente) blir en hel del større enn da jeg levde som en orntelig stuegris! ;)

Barnet tar det, det trenger og ferdig med den saken :) supertynne og synne piker kan føde TYKKE barn.. og omvendt..

Så det der er helt tilfeldig! ;)

Skrevet

(SIDE2): Kvinner som går opp mer enn 18 kilo under graviditet har større sannsynlighet for å få tyngre barn og dobler med en gang risikoen for å føde et barn som veier mer enn fire kilo.

Studien ble gjort med 40.000 amerikanske kvinner og deres babyer og fant at en av fem kvinner legger på seg for mye under graviditeten. Det melder DailyMail, mandag.

Skrevet

Mitt barn er estimert til å være 3200 ved termin og 3500 to uker over termin.

Da jenta mi ble født for 4 år siden hadde jeg nok et værre kosthold enn denne gangen, men jeg veide kun 5 kilo mer da hun ble født enn jeg gjorde før graviditet. Hun veide 4265, to uker over termin.

Nå er jeg 38+1, veier fremdeles 5 kilo MINDRE enn da jeg ble gravid, men jeg har spist mye mindre mat, pluss at babyen er mindre.

Det KAN ha noe med kosthold å gjøre, men det KAN også være forskjellige gensett som slår ut, selv om det er samme mor og far :)

Skrevet

Jeg var til vurdering av fødselsmetode 35+6. Hun skrev det ikke ned, men sa at snuppa lå på gjennomsnittet og blir ca 3.5- 3.6 kg ved fødsel. Dvs BPD: 95, MAD: 99 i følge skjemaet, men hun har også ligget under på hodemål, og litt over på magemål.

Skrevet (endret)

Første barnet mitt veide 3 kg da han ble født, denne gangen ser lillegutt ut til å ende på 4,5 kg uten at jeg har lagt på meg særlig. Aner ikke hva som utgjør den store vektforskjellen her.

Endret av LØVEN1
Skrevet
Så det der er helt tilfeldig! ;)

KAN være tilfeldig tenker jeg i sier ;) Det er en klar sammenheng mellom kaloriinntak/-forbrenning hos mor og fødselsvekt hos baby for de aller fleste selv om det kan gi andre utslag hos noen.

Skrevet

Her var forrige 3500 g til termin. Denne ble estimert til 3700 i uke 41, tror hodet var såvidt over 90 mens magen var litt over 100. Da hun kom ut 6 dager senere var hun 4450 g. Selv hadde jeg gått opp bare 8 kg, men jeg må innrømme at jeg trøstespiste litt sjokkis de to ukene på overtid, men ikke 700 gram! :-o

Skrevet

Ja ok jeg kan gå med på at det KAN være tilfeldig.. men nå ser jeg bare på min svigerinne som var svært overvektig ved begge fødslene sine, og hun fikk likevel 2 gutter som lå på gjennomsnittet :) ikke store barn med andre ord..

Men jeg er heller ingen ekspert, men selv mener jeg å si at man ikke nødvendigvis får et stort barn selv om mor legger på seg 10-20 kilo for mye! ;)

Men vi kan være enige om å være uenige! ;) hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...