Gå til innhold

Kan kjøpere trekke et bud før kontrakten er inngått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, hva skal til for at kjøperne kan trekke seg og bli fri fra forpliktelsen før kontrakten er signert? Vi har solgt men ikke skrevet kontrakt enda. Nå har noen såkalte kompiser av samboer og naboer kontaktet kjøper og spredd usannheter om eiendommen. Dette tror jeg bunner i tidligere konflikter (halve nabolaget er rusmisbrukere som jeg har absolutt ingenting til overs for). Kjøper er selvsagt bekymret men påstandene er ikke sanne og vi kan bare berolige dem med ord. Forteller vi alt om naboer så skjønner de nok greia men igjen da vet de jo alt om de fantastiske naboene. Men man kan vel ikke trekke et bud pga naboer?

Jeg blir sprø av folk som prøver å ødelegge!

Skrevet

Nei de kan ikke trekke ett bud på grunn av naboer eller hva andre sier.

Skrevet

Et skriftlig bud er juridisk bindende med mindre de har skrevet et forbehold i budskjemaet.

Skrevet

Takk for svar. Håper alt går bra nå uten mer kluss. Er så lei! Takk igjen, ble litt mer beroliget nå selv om megler ikke virket veldig bekymret heller.

HI

Skrevet

Hvis kjøper trekker budet, kan selger kreve erstatning fra kjøper, dvs differansen ned til nest laveste bud + dekning av evt ekstra kostnader selger har pga dette (f.eks. flere visninger, til megler etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...