White*Angel Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Her er det over 9 mnd siden fødsel, og jeg kjenner bekkenløsninga enda! Begynnte på jobb igjen i går og det var skikkelig ille når jeg kom hjem i går kveld, i natt har jeg nesten ikke sovet.. Flere som har det sånn? Tørr ikke tenke på hvordan det blir ved neste graviditet...
Babyønske �� Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Jeg kjenner tidvis på bekkenløsning enda ja, 13 mnd siden fødsel. Særlig når jeg overanstrenger meg(f eks skyve eller løfte noe tungt) Var ikke så veldig plaget i graviditeten, men bekkenet fikk seg en trøkk under fødselen. Antar jeg blir en del mer plaget i en evt neste graviditet.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Er bare 3 knappe uker siden jeg fødte, men jeg har blitt verre etter fødselen. Under graviditeten var jeg mest plaget i korsryggen/halebeinet, men etter fødsel har jeg store smerter i symfysen. Har nok også fått en trøkk under fødselen. Begynte kiropraktorbeh. idag og håper det kan hjelpe! Men det jeg lurte på var hvilke type smerter dere har hatt/har? Har forstått det sånn at bekkenplager kan gi ulike symptomer...
81-Mamma<3<3 Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Snart 8 md siden fødsel her, og sliter enda ja. Du bør vurdere å få arbeidet tilrettelagt, eller sykemeldes noe. Har hørt flere som er blitt verre når de er begynt å jobbe, og det kan føre til at du må slite lenge!!
Gjest Mafan Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Ja, nå er det noen dager til jenta mi blir 10 mnd og jeg sliter enda. Jeg ble også verre etter fødselen og rett før jul var det så gale at legen min måtte ringe smerteklinikken på sykehuset her og spørre om råd fordi ingen smertestillende jeg tok hjalp... Det var skikkelig ille og jeg var kjemperedd, trodde aldri jeg skulle bli bedre. Men i løpet av januar - februar begynte jeg å kjenne gradvis bedring. Er fremdeles ikke god og kjenner smerter hver dag, men nå klarer jeg å gå turer, ikke i flere timer enda da men jeg er glad for det jeg får til, og jeg trenger ikke ta smertestillende. Per i dag sliter jeg mest med venstre side av bekkenet og omfattende muskelsmerter i bekken og korsrygg fordi jeg har gått så lenge med smerter og spent meg. Jeg håper dette ordner seg med tiden ved hjelp av at jeg nå får massasje hos behandler, går turer og tøyer hver dag. Jeg har også trent hos fysioterapeut to - tre ganger i uken over lang tid men har sluttet med det nå fordi jeg først ble sterkere og litt bedre, men så følte jeg etter hvert at treningen bare vedlikeholdt muskelsmertene og knutene. Nå er det viktigst å få sirkulasjon i musklene, tøye, og få dem til å slappe av, i stedet for å "trigge" dem gjennom statiske styrkeøvelser. Ble litt mye jeg skrev her men det er ihvertfall mine erfaringer. Hvis du opplever at du blir så mye verre av jobb så ville jeg virkelig ha vurdert om å få tilrettelagt arbeidet slik at du ikke får større smerter, eller vurdert sykemelding. Det er VELDIG viktig å ta de akutte smertene på alvor slik at det ikke blir en kronisk tilstand. Når tilstanden blir kronisk er det en lang vei tilbake til en frisk kropp, jeg skriver av erfaring her. Husk at kroppen din skal du leve med resten av livet!
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Ja, nå er det noen dager til jenta mi blir 10 mnd og jeg sliter enda. Jeg ble også verre etter fødselen og rett før jul var det så gale at legen min måtte ringe smerteklinikken på sykehuset her og spørre om råd fordi ingen smertestillende jeg tok hjalp... Det var skikkelig ille og jeg var kjemperedd, trodde aldri jeg skulle bli bedre. Men i løpet av januar - februar begynte jeg å kjenne gradvis bedring. Er fremdeles ikke god og kjenner smerter hver dag, men nå klarer jeg å gå turer, ikke i flere timer enda da men jeg er glad for det jeg får til, og jeg trenger ikke ta smertestillende. Per i dag sliter jeg mest med venstre side av bekkenet og omfattende muskelsmerter i bekken og korsrygg fordi jeg har gått så lenge med smerter og spent meg. Jeg håper dette ordner seg med tiden ved hjelp av at jeg nå får massasje hos behandler, går turer og tøyer hver dag. Jeg har også trent hos fysioterapeut to - tre ganger i uken over lang tid men har sluttet med det nå fordi jeg først ble sterkere og litt bedre, men så følte jeg etter hvert at treningen bare vedlikeholdt muskelsmertene og knutene. Nå er det viktigst å få sirkulasjon i musklene, tøye, og få dem til å slappe av, i stedet for å "trigge" dem gjennom statiske styrkeøvelser. Ble litt mye jeg skrev her men det er ihvertfall mine erfaringer. Hvis du opplever at du blir så mye verre av jobb så ville jeg virkelig ha vurdert om å få tilrettelagt arbeidet slik at du ikke får større smerter, eller vurdert sykemelding. Det er VELDIG viktig å ta de akutte smertene på alvor slik at det ikke blir en kronisk tilstand. Når tilstanden blir kronisk er det en lang vei tilbake til en frisk kropp, jeg skriver av erfaring her. Husk at kroppen din skal du leve med resten av livet! Hei mafan Det du skriver om styrketreningen stemmer for meg også!!!! Føler den opprettholder muskleknutene ja! Men jeg har trent likevel, siden jeg ikke har klart å gå tur er jeg avhengig av å trene for å holde humøret oppe Trener pilates også, og det er på mange måter bedre for kroppen. Tøying hjelper meg masse også! Jeg tror jeg er bitte litt bedre, så jeg får forsøke meg på noen bittesmå rusleturer håper det går rette veien for oss nå!!!
Gjest Mafan Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Ja. Jeg synes fysioterapeutene kommer veldig til kort når det er folk som ikke blir bedre, og kanskje verre, av denne treningen. Selv om forskning viser at bekkensmerter kan skyldes både svake muskler i bekkenet OG muskler som er overaktive og står i kramper. Fysioterapeutene er veldig fokusert på svak muskulatur, og jeg har fått beskjed om å trene selv om det gir smerter, men det gjør jeg ikke! Det er min kropp, og jeg er sjef over den. (Tok meg lang tid å komme til den anerkjennelsen, man føler seg så liten når man er styrt av smerter og klarer så lite i hverdagen). Jeg har fått andre råd fra naprapaten jeg går til nå, og manuelterapeut jeg gikk til som ga smertebehandling med nåler; at jeg like så greit kan bygge meg selv opp igjen med å gå turer på godt underlag med gode sko, og tøye og få hjelp til å løse opp muskelknuter... Jeg føler så inderlig med deg som ikke klarer å gå turer enda, man blir så isolert. Husk at de aller aller fleste med bekkensmerter under og etter svangerskap blir helt bra eller mye bedre med tiden, så selv om det kjennes håpløst nå så vil det høyst sannsynlig snu. Masse lykke til, vi får "holde kontakten" her.
81-Mamma<3<3 Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Håper det... Jeg elsker jo å gå tur Men som hi har vi lyst på et barn til (nr 3).. (jeg er nok gal;) - Så kan nok ta en stund før jeg blir helt bra... Men veldig greit å utveksle litt erfaringer ja! Er ikke så mange som sliter så lenge etter fødselen.
White*Angel Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2012 Nå er alt mye bedre etter jeg kjøpte meg nye sko. De sandalene jeg hadde fra før, kan jeg ikke bruke nå lengre. Det er sånn "rulle sandaler" som jeg kaller det. Så nå er det bra så lenge!=)
Gjest Mafan Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Så bra!! Er det MBT sko? Mange som har god erfaring med dem. Lykke til videre!
White*Angel Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2012 Så bra!! Er det MBT sko? Mange som har god erfaring med dem. Lykke til videre! Tror det er Ryn de heter. Usikker egentlig! Men jeg har kjøpt meg flate sandaler nå, funker bedre ja! Skrøt vist litt fortidlig jeg, for når jeg vasker og støvsuger kjenner jeg det enda Menmen.. Life goes on=)
81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Så bra!! Er det MBT sko? Mange som har god erfaring med dem. Lykke til videre! Tror det er Ryn de heter. Usikker egentlig! Men jeg har kjøpt meg flate sandaler nå, funker bedre ja! Skrøt vist litt fortidlig jeg, for når jeg vasker og støvsuger kjenner jeg det enda Menmen.. Life goes on=) Da må jeg på sko jakt! Ryn og MBT sier meg ingen ting, men får høre i en skobutikk da!
White*Angel Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2012 Så bra!! Er det MBT sko? Mange som har god erfaring med dem. Lykke til videre! Tror det er Ryn de heter. Usikker egentlig! Men jeg har kjøpt meg flate sandaler nå, funker bedre ja! Skrøt vist litt fortidlig jeg, for når jeg vasker og støvsuger kjenner jeg det enda Menmen.. Life goes on=) Da må jeg på sko jakt! Ryn og MBT sier meg ingen ting, men får høre i en skobutikk da! Helt enkle sandaler funker bra for meg. De rullesandalene kan jeg bare kaste!
81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Hmm. Har noen ecco sandaler jeg bruker inne. Men joggeskoene jeg bruker når jeg trener er bedre! Så spørs om kanskje joggesko er best... Huff.. At det skal være så vanskelig m sko. Kipt å bruke så mye penger på stygge sko
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå