Gå til innhold

Fant ikke hjertelyd :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jm. sa ingenting. Hun spurte bare om jeg ble bekymret om hun ikke fant hjertelyden. Sa ikke noe om noe ny kontroll eller noe. Legen bruker samme apperat som jm, så kanskje litt domt om jeg bestiller time idag eller?

Hun brukte lang tid på å finne den sist også, men fant den da tilslutt. Lå på 150 slag i minuttet da.

Jm. sa ingenting. Hun spurte bare om jeg ble bekymret om hun ikke fant hjertelyden. Sa ikke noe om noe ny kontroll eller noe. Legen bruker samme apperat som jm, så kanskje litt domt om jeg bestiller time idag eller?

Hun brukte lang tid på å finne den sist også, men fant den da tilslutt. Lå på 150 slag i minuttet da.

Denne legen hørtes da virkelig ut som en komplett idiot?

Annonse

Mini kan ha gjemt seg gått . Jeg fikk høre hjertelys noen få sekunder i uke 15+ 4 etterpå kunne hun ikke finne den men hun kunne høre mini hoppe imellom, hun lette i 5 min til men fant den fortsatt ikke mere. Hun sa de var så aktiv i denne alderen at de kunne være vanskelig å fange pluss at de kunne gjemme seg langt ned i bekkenet..men jeg ble bekymmret selv fordi hun ikke fant hjertelyden igjen men jordmor ble det vist ikke. Hun fant den myye lettere sa jeg bare var 11 uker på vei.

Det er helt vanlig så tidlig. De kan ligge nedi bekkenet, med ryggen til, eller ha morkaken som isolasjon mellom. Legen min sa at det var 50% sjans for å høre, og at jeg ikke måtte bli redd om han ikke fant den siden det ikke alltid går å finne den så tidlig. Ble såklart litt bekymret når han ikke fant den, men det er jo ikke noe å gjøre fra eller til, ikke så tidlig. Nå hadde jeg morkake foran som dempet, det gikk derfor også veldig lenge før jeg kjente spark:(

Men er du veldig bekymret kan du jo dra på helsestasjonen og be jordmor prøve igjen? Sikkert litt mer tid der enn hos legen... Det går nok bra skal du se! :)

Hvis du er bekymret, så kontakt lege/jordmor eller fødeavdelingen og be om en ny sjekk og få en avklaring.

Du skal ikke gå rundt å bekymre deg for om noe kan være galt.

Synes jordmoren din kunne forklart deg mye bedre at det noen ganger kan være vanskelig å fange opp hjertelyden så tidlig i svangerskapet.

Endret av Celcius73

2 ganger på en uke har lege ikke funnet hjertelyd og måtte til kontroll igjen i dag (15+3) og pga mye blod i urin. Fant ikke i dag heller men fikk bekreftet at det er spark jeg kjenner for plutselig mens jeg lå på benken kom det masse små dunk og jeg pekte på stedet hvor det dunket og der var det hjertelyd:))) helt vanlig at de er vanskelige å finne , neste gang finner hun den :)

På meg var det kjempevanskelig å finne hjertelyden i uke 15. Legen lette i nesten 10 minutter før den endelig kom...;) Hadde det slik en gang i første svangerskap også, da fant de ingenting og jeg ble sendt opp til UL. Var mindre på vei enn jeg trodde da så derfor jeg ikke hørte noe.

Annonse

ville ikkje anka for masse på dette.. det er heilt normalt.. jm nekta og prøve før er var 15/16 uker på vei. og da var det kunn pga eg maste hun prøvde og lytte.. men fekk besjed at det ikkje var sikkert hun fant den..

det har mye og si hvordan babyen ligger, om du evt har mye fett rett over at det blir mindre tydelig.

sjønner at du tenker mye på dette men om du hørte den sist uke så er det sikkert ingen ting og anke på :)

www.babywatcher.no har de en genial en! :)

Den fungerer kjempefint med høyttaler slik at andre også kan høre det lille mirakelet! :)

Og den viser slag pr minutt :)

og da skal det mye til for å ta feil, tenker at viss du selv har hjerteslag oppi 130-160 så er det noe som ikke stemmer med kroppen din! :P hehe

Den er litt dyr, men vel verdt pengene! :)

i uke 18!!! og ikke vært i nærheten av en doppler dvs var på første kontroll da jeg var 12 uker ,, så fikk jeg ikke ny time før jeg er i uke 20 .............. er veldig leeenge å vente men ... ikke noe å gjøre med tydeligvis :((( men blir litt missunnelig når jeg ser noen hørte hjerte i uke 11 da burde vel legen min i minste prøvd i uke 12...???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...