itb Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 min lille jente ble født med en svart hårmanke som alle beundrer. Nå er hun 7 uker og hun har virkelig langt, mørkt hår, men jeg vet jo at hun mister dette... eller mister ALLE bebyer håret? Er det ikke noe håp for at hun får beholde det? blir så veldig synelig når det begynner å tynnes:(
Lille- MO Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 nei ikke alle babyer mister håret. Min hadde mørkebrunt hår på ca 2 cm når han ble født, og det satt godt. han slet av en del i bakhodet, men det er jo naturlig når de ligger å leker og gnur hodet mot noe.. men det oppå hodet hans har vært der hele tiden og nå er han 13 mnd, med ca 14 cm langt hår
☆☆☆ Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Det hun ikke hadde mistet ved fire uker er der ennå (9 uker). Det er begynt å vokse ut igjen det som forsvant.
Gjest yrild Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Min hadde akkurat som deg nydelig mørkt hår og har ikke mistet noen ting :-) Det har blitt litt lysere, lenger og med noen nydelige krøller ved ørene :-)
lu266 Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Min første mistet alt, da hun var ca 3-4 mndr tror jeg. Og minstemann beholdt håret. Bortsett fra det som var slitt vekk i bakhodet...
Lene~mor til tre Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Mine barn har aldri mistet noe hår, eneste håret som har blitt borte er det i nakken. . ;-)
alvemamma Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Begge mine - og jeg selv - ble født med 3-4 cm langt hår. Største ble bar i bakodet, men mistet ikke hår ellers. Minste var veldig tidlig ute fysisk, og foretrakk tidlig mageleie - så hun slapp de bare flekkene bak på hodet. Hun er nå halvannet og har laaaaangt hår, får masse kommentarer på at ingen noensinne har sett så langt hår på ei så lita jente!
Mamma´n til lillemor Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Eldste mistet ikke håret, men det endrer gradvis farge. Hun ble født med masse mørkt hår, og så mange sa at "men hun kommer til å miste det", nesten som om de ville ha noe å trekke for ettersom hun hadde masse flott hår. Men det skjedde aldri. Minste har også masse hår, men er ikke en uke enda. Blir spennende å se om hun mister det..
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Jenta mi mistet bare håret i en kul baki nakken(der de ligger), ellers så ble hun litt tynn i vikene når hun var 3-4 måneder, men hun mistet aldri "alt" på en måte.. Hadde også masse mørkt hår, og folk; ååå så fint, men synd hun kommer til å miste det.. Så utrolig unødvendig av folk å si sånn til stolte foreldre...
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Den dag idag (2 år gammel) har hun lyst hår helt ned til skulderbladene) som er sånn ca halvveis ned på ryggen hennes, enda jeg klipper tuppene hver 8. uke. Så ikke mist håpet
cent Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Småen ble født med en hel del hår og har ikke mistet noe. Noe ble slitt i en flekk bak i nakken. Ettersom hodet vokser fortere enn håret vil bli tynnere i håret der hodet strekker seg mest (typisk viker bakover fra sida av panna), det slipper du nok ikke unna uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå