Gå til innhold

Hva gjør man med forlovelsesringer når forlovelsen avbrytes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ex'en og jeg har nylig endt forlovelsen og forholdet..

Hva gjør jeg med ringen? Hva er vanlig? Smelter den om? Selger? Leverer tilbake? Beholder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du leverer den tilbake, og han leverer sin til deg.

Skrevet

Mannen min og eksen hans beholdt ringene. Ikke fordi ringen betyr noe for ham, han har bare ikke sett noe behov for å gjøre noe med den. Ikke vet han hvor den er heller :P Men det gjør jeg ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tok begge. Skulle egentlig smelte de om å gi et smykke til vårt felles barn (uten å nødvendigvis fortelle hvor det kom fra) men det endte med at jeg kasta de

Skrevet

venninna mi har også brutt forlovelsen. og hun kom hit med ringen, for hun ville ikke se den på en stund. men hun har sagt at planen er at datteren dems skal få den når hun blir større. så kan hun gjøre hva hun vil med den da. jeg fikk gifteringen til faren min når jeg var konfirmert og jeg bruker den på langefingeren. det er en pen ring, så ville aldri kastet den. tenker ikke på at det er gifteringen hans.. ser ut som en vanlig gullring :)

Gjest yrild
Skrevet

Jeg beholdt min, men vet ikke hvor den er ;-)

Eksen har jo blitt litt av en kjendis så kanskje jeg må lete etter ringen om en ti års tid fordi den er verdt en formue ;-)

Skrevet

Jeg kastet min i glomma etter en stund. Mest fordi jeg hadde hørt at man ikke lommer videre når den ligger i smykkeskrinet... Og jaggu funka det ikke :) haha, jeg er litt overtroisk...

Skrevet

Hehe takk for tips!

Jeg får bare ha den i smykkeboksen enn så lenge. Kanskje smelte den om til noe annet eventuelt :)

HI

Skrevet

Jeg solgte min til gullvekten :)

Skrevet

Mannen min og eksen hans beholdt ringene. Ikke fordi ringen betyr noe for ham, han har bare ikke sett noe behov for å gjøre noe med den. Ikke vet han hvor den er heller tongue.png Men det gjør jeg wink.png

Do tell!! :)
Skrevet

Jeg tok begge. Skulle egentlig smelte de om å gi et smykke til vårt felles barn (uten å nødvendigvis fortelle hvor det kom fra) men det endte med at jeg kasta de

Sorry, men har du seriøst kasta GULL???

Skrevet

La gifteringen igjen da jeg flyttet ut og aner ikke hva eksen har gjort med den.

Skrevet

Beholdt min ring, og han beholdt sin. Eneste dumme er at navnet hans står gravert i min, ellers hadde jeg solgt den. Nå ligger den og støver ned i smykkeskrinet.

Skrevet

Beholdt min ring, og han beholdt sin. Eneste dumme er at navnet hans står gravert i min, ellers hadde jeg solgt den. Nå ligger den og støver ned i smykkeskrinet.

Ikke noe problem å selge den selv med inngravert navn. De om kjøper gull sliper det bort.

Skrevet

Jeg var forlovet for 18 år siden, og det ble brudd. Han rotet bort sin på et utested, men jeg har fortsatt min. Vi har barn sammen.

Jeg sparer bare på den, så får jeg se hva jeg til slutt velger å gjøre med den. En bred ring, med mye gull. Og slikt kaster man bare ikke.

Skrevet

Men kan jeg fortsatt selge til gullvekten eller lignende når den har diamant på seg?

HI

Skrevet

Ja, de tar ut diamanten. Gjorde i hvertfall det hos meg, men jeg sendte den ikke i posten da.... Jeg møtte opp selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...