Gå til innhold

Vasking av babyklær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker sist, da vasket jeg alle klærne jeg hadde kjøpt til mini på forhånd

Leste om stoffer i klær som kunne være skadelige osv...

Hvor nøye er dere med det?

Har kjøpt litt klær i 50 og 56, tenkte at det går jo Ann

å ta vare på kvitteringer og bytte dem i større str

om nødvendig hvis de ikke er vasket...

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo vaske noe av det på forhånd så du har klær.. evt ikkje vaske alt av str 50 tilfelle babyen er stor, men sån at du klarer deg med klær evt til du får vaska resten..

når det gjelder str 56 vil nok det passe til alle babyer vil eg tro :)

Skrevet

Takk for svar, ja, tenkte på str 50 :) er nok litt

kresen i hva jeg liker av gutteklær har jeg merket

så har lyst å kjøpe de første plaggene selv...

Løsningen blir nok å vaske sånn at jeg har to skift i

Str 50 da, så får jeg Evt vaske mer etterhvert :)

Skrevet

Du bør i hvertfall absolutt vaske alle klærne før babyen har de på seg! Jeg tror alle babyer vil kunne bruke str 56 når de fødes til termin, men jeg har født for tidlig, og til og med jenta mi som kom i uke 38, var kun 46cm lang, og dermed druknet hun litt til og med i str 50....

På sykehuset brukte hun klærne der, og de er i hvertfall størrelse 56, så vi fikk jo tilpasset det så det hang på, på et vis....

Skrevet

Som de over her sier så bør alle babyklær vaskes før bruk. Men om du er rett han vokser ut av 50 fort, kan du ha to sett ferdig vasket, og se når han blir født om du trenger å vaske flere sett eller bytte til større størrelse. 56 kan vel alle barn bruke :-)

Fikk en stor gutt sist, på rett over 4kg, han brukte størrelse 50 i to uker, og 56 i 2,5 mnd :-)

Skrevet

Jeg tenkte litt på modell da jeg kjøpte babyklær, armene kan man jo brette opp hvis dem r for lange , litt vanskeligere med sparkebukse med fot .. Og så tenkte på årstid når babyen kommer og hvor lenge evt jeg får bruke ting , gjør ingenting om lillebror må vokse litt til velurbukse for eks, men når han kommer i begynnelse av juni så kjøper jeg ikke så mange sommerkurs i 56, det er ikke alltid så varm i Norge da. Får heller kjøpe flere hvis det blir behov. Har ikke kjøpt så mange plagg, så vasker alt med en gang ( ikke i 62, da ) .

Men hvis HI har tenkt å bytte størrelse , så er det viktig å huske at de fleste butikker har ganske kort frist på det , 10 dager er det vanlige tror jeg ..da kan man heller late som om det var gave og be om byttelapp , da har du litt mer tid på deg hvis du må bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...