Gå til innhold

Spise det vi spiser......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte deres små å spise det samme som dere??? Kjenner jeg er skeptisk til å gi mini nye ting- er nok som mannen sier, en skikkelig hønemor ;) Kan ikke huske at jeg var like skeptisk med de to andre- å dem har klart seg bare godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er nå 8,5 mnd og spiser ganske mye av det vi spiser. Får mat i biter som hun selv putter i munnen.

Hun liker omtrent all mat, så det er lett å introdusere nytt for henne. Hiver innpå alt fra grønnsaker til kjøtt og fisk.

Skrevet

Litt teit spm fra meg dette, men aner ikke, så spør nå.. Hvor store biter? Hvor godt kokte grønnsaker? Har barnet tenner? Sitter her med en som snart er 7mnd, han spiser mat fra middagsglass, og er helt uten tenner..

Skrevet

Litt teit spm fra meg dette, men aner ikke, så spør nå.. Hvor store biter? Hvor godt kokte grønnsaker? Har barnet tenner? Sitter her med en som snart er 7mnd, han spiser mat fra middagsglass, og er helt uten tenner..

Bitene er som en terning med ca 0,5 cm. Grønnsakene er godt kokt så hun moser dem lett med gommene. Kjøttet er veldig mørt så det også moses lett med gommene Hun har forresten 1 tann, men den brukes ikke til å tygge med den er bare til pynt! :)

Skrevet

Mini er forresten 7 1/2 mnd. og har fått to tenner:) Kanskje vi må begynne med små biter snart! Hva med brødskive???? Er vel best å begynne med mildt pålegg- leverpostei? Føler meg som en skikkelig nybegynner ;p

Skrevet

Her har jeg funnet ut at grønnsakene må være myke, men ikke for godt kokt. Blir de kokt for mye går de bare i stykker i hendene hans uten at han får tatt dem opp til munnen.

Småen er snart ni måneder og får enda ikke alt vi spiser, men han får gjerne spise litt av det vi spiser når vi spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...