1jente2gutter Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Heisann! Vi skal til mallorca om ca 1 mnd og skal ha med 3 barn der den ene er 19 mnd og de 2 andre 6 og 8. Mitt spørsmål er om noen vet hvor mye håndbagasje vi kan ha med??? Jeg må jo ha med bleier,våtservietter,noe mat,ekstra kler,flasker......you name it...... Har fortått at babyen ikke har rett til noen "kg" bagasje da den ikke betaler noe. Men vet at det er noe med viss man reiser med barn! Har også hørt at vi kan ha 2 kofferter med 30kg vekt si vi har med barna,stemmer det? Kan jo ikke dra på 4 trillekofferter......... Takknemlig for litt svar
Jojo x3 Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Vi pleier å ha med en kolli per person og for oss vil det si 4. Vi er 2 voksne, 2 barn og 1 baby. Mannen har en liten sekk, de to eldste trillekoffert eller sekk og jeg en trillekoffert med bleier, våtservietter, allslags duppeditter for å lette flyturen, skift og ekstra mat:-)
Jojo x3 Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 4 kolli var håndbagasjen... Ellers har vi med to ekstra kofferter og kanskje en sekk eller bag, kommer an på hva slags ferie og lengde. På flybilletten din står kg på kolli du har lov å ha m, varierer litt med flyselskap.
Gjest happyfeet<3 Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Hei. Vi skal også til Mallorca i sommer, sunving alcudia med ving. På ving sine sider står det mye, bl a dette http://www.ving.no/bagasjeregler
1jente2gutter Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2012 Hei. Vi skal også til Mallorca i sommer, sunving alcudia med ving. På ving sine sider står det mye, bl a dette http://www.ving.no/bagasjeregler Ok,så viss en skal fly med Thomas Cook å bo på sunwing kan en ha 30kg i hver koffert og 5 kg handbagasje hver? Og babyen kan ha 10 kg med seg selv om en ikke har med vogn? Har jeg forstått det rett da? Vi skal også til alcudia med ving,gler meg
Gjest happyfeet<3 Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Ja tror du har forstått det riktig, har hvertfall forstått det sånn jeg å Ble veldig glad når jeg oppdaget det, så for meg kun max vekt på 20 kg pr voksen.. Ja gleder oss masse til ferie! Reiser 16.juni, 2 uker!!
1jente2gutter Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2012 Ja tror du har forstått det riktig, har hvertfall forstått det sånn jeg å Ble veldig glad når jeg oppdaget det, så for meg kun max vekt på 20 kg pr voksen.. Ja gleder oss masse til ferie! Reiser 16.juni, 2 uker!! Vi reiser 22.juni,1 uke, så da er vi faktisk der på likt
frklykke & kosefisen Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Meg og rampen reiser 23 juni til alcudia med min foreldre da gubben må jobbe. Veldig greit å finne ut hvor mye man faktisk kan ha med seg. så ikke lyst på 23 kilo inkludert vogn til meg og rampen. Vi skal da bo på lagoon center apartments. Gleder meg
My-77 Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Vognen teller ikke som bagasje. Kjøp en prampack, så kan man pakke bleier, våtservietter, pledd, etc. etc. med vogna (ikke tillatt men fungerer fint, har prøvd mange ganger). Thomas Cook og SAS charter tillater 10 kg til babyen, eller i stort sett 20 kg per person (gjelder barn over 2 år). Ekstra baggasje blir ofte billigere om man kjøper i forkant. Pampers-bleier finnes i hvert fall på Gran Canaria (har kjøpt flere plasser), ellers er det varierende kvalitet på bleiene, ofte vanskelig å finne noe i størrelse 2-3, store størrelser finner man. Badebleier kan man også kjøpe på butikken. Mallorca om 2,5 uker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå