Gå til innhold

Kjøper dere ull til sommerbabyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har lest flere steder at en bør handle inn ull til den nyfødte, men gjelder dette også sommerbabyer? I såfall hva kjøper dere, og i hvilken str ? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Kjøper vanlig bomulls plagg. Hadde du brukt ull selv midt på sommeren? De skal tross alt ligge i en lun vogn i tillegg. Og de fleste har vel dyne, teppe eller pose oppi.

Kan selvfølgelig være greit med fleece dress til kalde dager. :)

Skrevet

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe ull til baby før til høsten i alle fall. Fikk sommerbaby for 4 år siden og da brukte hun bare kort/langermet body og evt strømpebukse/ sparkebukse. Ofte lå hun bare i bleia også. Vet det er mange som mener at ull er best i alle temperaturer, men er ikke helt med på den jeg altså..

Skrevet

Føler jeg har lest flere steder at en bør handle inn ull til den nyfødte, men gjelder dette også sommerbabyer? I såfall hva kjøper dere, og i hvilken str ? :P

Har kjøpt en del ull/silke-blanding fra Nøstebarn. Samt noe fra Jofa og andre merker. Jeg liker ull til både voksne og barn,ull regulerer. Og finnes det noe som tørker saktere på kroppen enn svett bomull?

Skrevet

Jeg har kjøpt litt ull/silke-klær fra Nøstebarn på salg, og har litt liggende fra forrigemann også. Slike klær er supre, spesielt her i vest hvor sommeren ikke alltid er veldig varm. Ull/silke-blandingen er sval og god, og strekker seg med barnet som vokser. Klærne er ledige og kjøler/varmer når det trengs. Kan bruke plaggene alene eller under andre hvis det er kaldt i været.

Det er jo ikke noe man MÅ ha, men jeg syns det er en god investering. Rene ull-plagg ville jeg ventet med å kjøpe til høsten, med mindre det dukker opp et salg eller to igjen. ;-)

Skrevet

Absolutt ull! Det er bra både i kulde og varme, siden det puster. Da slipper barnet å bruke mye energi på å holde seg varm, og vokser bedre. Ull bodyer og strømpebukser:)

Skrevet

Mye ull her! Bruker korterma, tynne bodyer, eller luftige trøyer. Ull/silke blanding er herlig om sommeren, og det beste du kan bruke, mener jeg! Et mykt, lett ullteppe er også gull verdt.

Skrevet

Jeg kjøper ikke ull nå, men babyen skal få arve litt ull fra søsteren :) Tynne ullpysjer og ullbodyer er fint, fordi når de gulper blir det veldig vått og iiiskaldt på bomull. På ull er det jo bare å tørke av, også blir det tørt veldig raskt. Men jeg kommer likevel til å bruke mye bomull. Det føles litt feil å tre på babyen ull når det er 25 pluss ;)

Skrevet

Driver ikke med ull i sommerhalvåret!

Skrevet

Nei, vi bruker ikke ull i sommermånedene, alt for varmt. Fikk en sommergutt sist, og hadde fått del ullbodyer i gave. Men gutten ble helt svett og klam av å gå med ull når det er varmt ute. Vi sparer ullklærene til høsten denne gang :-)

Skrevet

Bruker ull/silke om sommeren. Regulerer temperaturen bra og blir ikke klamt og svett som bomull kan bli på de minste hvis de blir veldig varme.

Fleece til småbarn synes jeg er _skikkelig_ guffent! Tett og klamt og et dårlig alternativ til den pustende ulla.

Skrevet

Nope. Fikk en skikkelig gulpebaby forrige gang, og gidder simpelten ikke å bruke tid på å håndvaske ull/silke dag ut og dag inn. Kjenner selv at jeg får litt klaus av tanken på å gå med ull om sommeren, men elsker det resten av året. Her blir ulltøyet tatt fram til høsten.

Skrevet

Jupp! Sverger til sommerull hos lille lam:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...