Gå til innhold

Skal dere ha vugge/seng i stua?

Anbefalte innlegg

Vi har ikke kjøpt noen seng enda, men tenker å ha den inne på soverommet vårt, i hvertfall den første tida. Bør vi i tillegg ha ei vugge eller noe tilsvarende i stua? Er ikke så stor avstand mellom stua og soverommet, men jeg lurer på om det blir for langt mellom oss likevel. Hvordan gjør dere det? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938796-skal-dere-ha-vuggeseng-i-stua/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sniker meg inn fra 3.trimester... Jeg har også planer om Stokke daybed i stua. Vi flytter til rekkehus før lillefrøkna kommer, og der er stue og soverom i to ulike etasjer... Og med bekkenløsning, så frister det ikke å gå opp og ned trappene hver gang hun skal sove/våkner.

Gjest Shanti ♥

Et familiemedlem har tatt på seg å snekre vugge, så her blir det vugge i stua! Litt usikker på hvordan vi skal løse det så ikke kattene tar den i bruk, dog.. På soverommet er det lettere å stenge de ute, men de må liksom ha tilgang noen steder i huset..

Et familiemedlem har tatt på seg å snekre vugge, så her blir det vugge i stua! Litt usikker på hvordan vi skal løse det så ikke kattene tar den i bruk, dog.. På soverommet er det lettere å stenge de ute, men de må liksom ha tilgang noen steder i huset..

Jeg har fått hørt at man legger aluminiumfolie i vuggen før barnet er født. For vis katten hopper oppi, så blir den skremt pga lyden.

Det skal vi prøve på :) Har katt selv og skal ha vugge :P

Annonse

Oi, så mange svar! :) Tenker litt på bare å bruke vognbagen selv, men vi bor høyt oppe, uten heis, så det kan bli litt tungt å bære på den i lengden. Vugge vurderes!

Jeg er i samme situasjon som deg! Tenkte bruke bagen som dagseng,men ble litt usikker da jeg var i butikken og kjente vekta i dag.. Vi får se når babyen har kommet tror jeg..

Gjest Shanti ♥

Jeg har fått hørt at man legger aluminiumfolie i vuggen før barnet er født. For vis katten hopper oppi, så blir den skremt pga lyden.

Det høres lurt ut, det skal vi prøve... samme triks med vogna og senga tipper jeg :) Takk!!

Vi har fått en 150 år gammel vugge som hele slekta har vugget i. Den skal stå i stuen :-) I tillegg har vi fått min gamle uttrekkbare baby/barneseng, som også min far sov i for over 70 år siden. Utfordringen blir når barnet blir så stort at hun kan krabbe ut av sengen....

Det høres lurt ut, det skal vi prøve... samme triks med vogna og senga tipper jeg :) Takk!!

Samme der å :)

Barna våre har sovet i lekegrinden i stuen på dagtid, og i vugge på soverommet om natten (eller mellom oss i dobbeltsengen..). Det har fungert kjempefint, så det skal nestemann også få gjøre. Lekegrind er supert å ha når de blir litt større også.

[quote name=Barn 3 :)' timestamp='1337628533' post='144252617]

Vugga er på plass i stua :) har arvet den :) og skal ha seng på soverommet :)

sånn har vi det også, arve-vogga i stua, og seng på soverommet. det er ett stykke og en del trapper mellom dem, så vi kan ikke flytte møbler hver dag... soverommet til Mini er 4 meter fra vårt, og med dørene oppe, så hører vi like godt som om han sover på vårt rom, så det blir ikke flytting der heller...

*sniker seg inn* Med erfaring fra tre barn: Det er lurt å ha en soveplass til babyen i stua. Det være seg vugge, kurv, daybed eller vognbag. Trenger ikke å være dyrt eller fancy - men et godt og trygt sted for minsten å sove på dagtid, når man ikke er ute på tur med h*n.

Til nummer en hadde vi en bag ekstra i tillegg til vogna som var ganske myk og lett, men stødig å sove i, kjøpte den på tilbud på Barnas Hus. Hun sov i den nede i stua i begynnelsen på dagtid og så løftet vi den oppi sengen hennes på vårt soverom i andre etasje for natta. De første 2 månedene synes jeg senga var altfor stor for henne. Etterhvert stod bagen oppå senga på gjesterommet i tilknytning til stua for dagsoving. Håper dette skal fungere like bra med nr 2. Evt skal jeg kjøpe en lekegrind slik at ikke storesøster som bare er 18 mnd ved ny termin skal ha fri tilgang til den lille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...