Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har prøvd yougov, og det er faktisk ganske gøy. Jeg er hjemmeværende og har tid til å pusle med slikt jeg da. Tipser i tilfelle det er noen som vil prøve. Man kan få betalt i form av gavekort. http://norway.yougov.com/go.aspx?id=b98d5188-1f03-4bf2-9ce0-bbd2794fdec7 Om noen vet om flere slike, så tips meg gjerne tilbake.
Musemorbr / Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Jeg er med på en annen og denne. Snart nok poeng til supergavekortet. Den andre heter verdifull mening, og der kommer undersøkelsene ikke like ofte, men den er fin den også.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Det er selvfølgelig gratis. Man får betalt i poeng til gavekort. HI
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Jeg er med i Telluspanel og M3 panel. Den første får du betalt godgjørelse i penger (ikke mye da, fra 2-12kr pr undersøkelse du gjennomfører) Litt usikker på hvordan du får de utbetalt, har ikke holdt på så lenge og det har ikke vært så mange undersøkelser. Sikkert en eller annen "shop" du kan bruke de i.. www.telluspanel.com (husk å velge norsk) MS panel er greiere,,, her får du poeng etter hvor mange spørsmål det er/hvor lang tid det tar og om du gjennomfører hele undersøkelsene. Poengen blir samlet, og så kan du bruke de i poengshoppen... www.m3panel.com
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Hvordan funker dette skattemessig? Som med alt annet, tenker jeg. Jeg har ikke kommet så langt selv. Men man tjener ikke så mye på det at det skal ha noe synlig å si på skatten.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Ser ikke noe om det med skatt på påmellingen. Det er sikkert en plass i selvanngivelsen for det.
Fruen i huset Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Man har lov å omsette for 50.000 på hobby da.. Vet ikke om dette regnes som hobby, men Jeg tjener noen kroner på blogg, det er vel hobby i det minste
Fruen i huset Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Jeg er med på Buzzador. Det er ikke spørreundersøkelser, men produkter man prøver. Noen ting får man, andre ting låner man og av og til kan man kjøpe ting billigere. Jeg har kun takket ja til noen få kampanjer, men kjekt å få ting gratis
Mamma til to guttegull Skrevet 24. mai 2012 #11 Skrevet 24. mai 2012 Man må vel beskatte hobbier på under 50 tusen, men man har ikke regnskapsplikt?
Fruen i huset Skrevet 24. mai 2012 #12 Skrevet 24. mai 2012 Man må vel beskatte hobbier på under 50 tusen, men man har ikke regnskapsplikt? Mja, skal ikke påstå noe. Jeg nærmer meg ikke den summen uansett da, så.
Fruen i huset Skrevet 24. mai 2012 #13 Skrevet 24. mai 2012 Klipp og lim: Egnet til å gi overskudd? I prinsippet kan du dermed tjene flere hundre tusen kroner i året. Men det er et viktig unntak. Er hobbyen din egnet til å gi deg økonomiske fordeler og et visst overskudd over år, vil den regnes som næring. Da må du skatte av inntekten, men du får også fradrag for utgiftene. Så lenge du kan sannsynliggjøre at du gjør dette på egenhånd og ikke gir deg et overskudd over tid, eller at du har et økonomisk hovedmotiv med hobbyen, vil du slippe unna skatt. Kilde: http://www.dinepenger.no/regler/tjen-skattefritt-paa-hobbyen/598086
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #14 Skrevet 24. mai 2012 Da regner jeg det som at om jeg tjener 300kr på spørreundersøkelser i form av gavekort eller en liten gave, så slipper jeg skatt? Jeg har ingen annen inntekt. Jeg er også med på buzzador og har vært det i over et år, men har ikke fått noe enda. De har bare sendt tilbud som gir rabatter på obh nordica greier og sånn, og det gidder jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #15 Skrevet 24. mai 2012 Altså... dette gjør man jo for gøy. Hvis tid er penger går man kraftig i minus her. Det er ikke akkurat timebetalt, på den måten.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #16 Skrevet 24. mai 2012 Sitert fritt fra hukommelsen: man kan få utbetalt inntil 1000 kroner i godtgjørelse for arbeid (som f.eks. panelgrupper, statisarbeid eller annet) uten at det er skattepliktig.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #17 Skrevet 24. mai 2012 Sitert fritt fra hukommelsen: man kan få utbetalt inntil 1000 kroner i godtgjørelse for arbeid (som f.eks. panelgrupper, statisarbeid eller annet) uten at det er skattepliktig. Skulle likt å sett link, men det høres riktig ut. Kanskje fordi jeg vil at det skal høres riktig ut. humre humre
Fruen i huset Skrevet 24. mai 2012 #18 Skrevet 24. mai 2012 Sitert fritt fra hukommelsen: man kan få utbetalt inntil 1000 kroner i godtgjørelse for arbeid (som f.eks. panelgrupper, statisarbeid eller annet) uten at det er skattepliktig. Fra EN arbeidsgiver, ja :-) Bare at grensen er på 4000,- og ikke 1000,-
Fruen i huset Skrevet 24. mai 2012 #19 Skrevet 24. mai 2012 Sitert fritt fra hukommelsen: man kan få utbetalt inntil 1000 kroner i godtgjørelse for arbeid (som f.eks. panelgrupper, statisarbeid eller annet) uten at det er skattepliktig. Skulle likt å sett link, men det høres riktig ut. Kanskje fordi jeg vil at det skal høres riktig ut. humre humre Er nok bedre enn som så Se innlegg over her.
Fruen i huset Skrevet 24. mai 2012 #20 Skrevet 24. mai 2012 Da regner jeg det som at om jeg tjener 300kr på spørreundersøkelser i form av gavekort eller en liten gave, så slipper jeg skatt? Jeg har ingen annen inntekt. Jeg er også med på buzzador og har vært det i over et år, men har ikke fått noe enda. De har bare sendt tilbud som gir rabatter på obh nordica greier og sånn, og det gidder jeg ikke. Hehehe, ja, dette kan du motta med god samvittighet. Kjenner meg igjen på den skrøpelige samvittigheten, jeg måtte høre med NAV ang noen småpenger jeg tjente på blogg, fordi jeg var sykmeldt. Trodde skattevesenet kastet seg over meg fra første krone
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #21 Skrevet 27. juni 2012 Jeg må bare oppdatere. Jeg vekslet inn 2500 poeng i supergavekort på 250kr, som jeg brukte til HM kort. Nå har jeg shoppet litt sommertøy for pengene. Jeg har 700 poeng igjen, så det blir ikke lenge til neste gang. Kjempegøy for en hjemmemor med lite penger å bruke på seg selv. Dette anbefaler jeg veldig. http://norway.yougov.com/go.aspx?id=b98d5188-1f03-4bf2-9ce0-bbd2794fdec7
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 27. juni 2012 #22 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Sitert fritt fra hukommelsen: man kan få utbetalt inntil 1000 kroner i godtgjørelse for arbeid (som f.eks. panelgrupper, statisarbeid eller annet) uten at det er skattepliktig. Fra EN arbeidsgiver, ja :-) Bare at grensen er på 4000,- og ikke 1000,- Er ganske sikker på at grensen er 1000 per arbeidsgiver... men mulig at det er per dag, inntill 4000 i året? Redigerer og legger til: http://www.dinepenger.no/jobb-og-pensjon/slik-tjener-du-lovlig-og-skattefritt/10028804 Tar du enkeltstående oppdrag for andre arbeidsgivere kan du motta lønn inntil kr. 1000 per år skattefritt fra hver arbeidsgiver. Overskrides beløpsgrensen blir hele lønnen skattepliktig. Arbeidsgiver må betale arbeidsgiveravgift av beløpet uavhengig av om du må betale skatt. Det er ingen konkret grense for hvor mange andre arbeidsgivere du kan motta 1000 kroner skattefritt fra. Du er skatteinspektør eller lærer men synes det er gøy å måke snø og male gjerder på fritiden. Da kan du motta 4000 kroner per år i lønn skattefritt fra naboen. Det er en forutsetning at naboen har ansatt deg som privatperson og at arbeidet utføres i tilknytning til naboens hjem eller fritidseiendom. Det er ikke fastsatt noen konkret grense for hvor mange naboer du kan måke snøen for. Men blir omfanget omfattende kan det føre til at du anses å drive næringsvirksomhet. Det er skattekontoret som vurderer nærmere om du anses som næringsdrivende. Men: hvis du driver næringsvirksomhet innen samme fagfelt som oppdraget (er for eksempel profesjonell snømåker), kan du ikke måke snø for naboen uten at det er skattepliktig. Fra samme kilde. Dvs altså hvis du driver med hobbyvirksomhet kan du tjene 4000 i året på det uten å skatte av det. Men hvis du driver med vanlig arbeid så kan du utføre arbeid inntil 1000 kr skattefritt fra hver arb.giver Endret 27. juni 2012 av lillemor og lillefrøken
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #23 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har fått gavekort. Det gikk jo fort. Dytter denne så flere får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå