Mamma til to guttegull Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Her lå alt an til keiserlig ankomst på fredag pga seteleie. Men hos jordmor idag viser det seg at han har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet. Jaja, da blir det vel fødsel allikevel da Dere som har fått fødselen satt igang ved terminen. Hvordan opplevde dere dét? Hvordan ble det gjort? Og - hvor moden var du i utg.pkt?
shari_z Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Hei du! Jeg ble satt i gang med alle 3 fødsler, men bare nr 3 kom til termin, eller egentlig litt over. Med henne, ble jeg satt i gang 40+6 uker på vei kl 10 på morgenen. Var ikke moden i det hele tatt, ingenting. De prøvde hele dagen og ga meg noe å sove på den natta. Dagen etter ble jeg tilbudt keisersnitt, men valgte å fortsette med igangsetting. Fortsatt ikke moden. Rundt kl 17 var det mulig å ta fostervannet (3cm åpning) og da begynte ting å skje. Anestesilegen ble tilkalt kl 21 da jeg nådde 6 cm åpning for å sette epidural da jeg ga opp å prøve uten smertestillende. Innen han kom og satt nåla, måtte jeg presse, så jeg fikk ingen smertelindring likevel. Ungen ble født kl 2157. Skulle egentlig så gjerne prøvd med å ikke bli satt i gang og opplevd en "normal" fødsel, men redselen etter det som skjedde med førstemann sitter i og jeg tør rett og slett ikke gå over termin mer enn én uke. Kanskje du har født nå; prøvde å lette fram fødselshistorien din (hadde lest du skulle ta KS) og så fant jeg dette. Hvis du ikke har født, ønsker deg lykke til! Har du født, ønsker deg lykke til med den nye. :-) Klem fra meg.
Mamma til to guttegull Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2012 Hei søte du! Forstår godt at du ikke ønsker å gå lenge over terminen :/ Her har det ikke skjedd noe ennå. Har termin på onsdag og skal etter planen settes igang på morgenen dersom ikke jeg er igang eller har født innen den tid. Nå venter vi bare i spenning. Siden denne unge herremannen har vist seg å ha sterk egenvilje regner jeg nesten med at han også ønsker å velge sin egen bursdag. Forventer derfor at fødselen starter av seg selv i løpet av helgen Tusen takk for lykkeønskninger. Det trengs. Kjenner at jeg gruer meg til fødselen og at kroppen stritter litt imot denne gangen ... klem
Bamsemams74 Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Selv om du føler at kroppen stritter i mot, så husk at den kan dette;) Lykke til i helgen eller på onsdag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå