Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvem kan egentlig søke om kontantstøtte? Hvis man har ulønnet permisjon i en periode etter barnet har fyllt 1 år, kan man da søke om kontantstøtte for denne perioden? I mitt tilfelle i 2-3 mnd? Faren skal ikke ut i permisjon før etter barnehagestart (1 dag per uke). Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Alle som har barn over 1 år og som ikke har barnehageplass eller plass i barnehage med offentlig støtte kan søke om kontantstøtte

Skrevet

VI har plass i barnehage fra 15 august....men ikke nå. Så vi kan da søke for den perioden før hun begynner i bh?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ja, det kan dere :)

Skrevet

Hvis barnet er over ett år og dere bare ikke har kommet på dette før nå, tror jeg du kan søke om å få etterbetalt.

Skrevet

tror man kan få etterbetalt for de siste tre månedene, så søk fra den dato barnet ble 1 år! Vi har fått invilget, og vil kun få utbetaling i mai, juni og juli - men hjelper godt det :-)

Skrevet

Litt artig; vi har eksakt samme permisjonsfordeling her i huset - og jeg har også lurt på dette med kontantstøtte for mnd etter at hun har fylt et år (har bursdag i begynnelsen av juni.) Min ordinære perm var ferdig februar/mars, men jeg blir hjemme til snuppa beg i bhg. Føler meg veldig heldig som får være hjemme med engelen så lenge! Nyter dagene :)

Men tilbake til k-støtten, får man den tidligst måneden etter barnet har fylt ett år?

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Ja mnd etter fylte 1.

Skrevet

Enig med deg PetitAnge, det er herlig å få litt lengre tid hjemme med trollet:) spesielt nå i dette herlige været!!! Syns det er tryggere å vente litt med å sende avgårde frøkna i barnehagen når hun er litt større. Føler meg privilegert som har muligheten til å være hjemme litt til. Men det merkes jo godt på økonomien.. Var derfor jeg kom til å tenke på kontantstøtten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...