Going strong Skrevet 21. mai 2012 #1 Del Skrevet 21. mai 2012 Hei,vet ikke om dette er det rette forumet å spørre men lurer på noen ting. Jeg har har vært gravid fem ganger og mistet 6 fostere(den ene gangen var det tvillinger.) Jeg har mistet fra 6-8uker på vei. Altså tidlig i svangerskapet. Jeg har to barn fra før. Jeg mistet alle mellom dem to barna jeg har fra før. Når jeg ble gravid med jenta vår så fikk jeg time på Ahus med en gang. Bruke da blodfortynnende tabletter og progresteronkrem(husker ikke navnet) til jeg var 3mnd på vei. Dette fungerte godt siden jeg da fikk en vellskapt datter:) Det jeg lurer på er om det er fler som har brukt det samme i et svangerskap og har blitt gravid igjen etter dette, og har dere da brukt progresteronkrem og abyle(blodfortynnende tabletter)? Har så lyst på en baby til,men gruer meg litt til å begynne prøvingen igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938649-abyl-eblodfortynnende-og-progresteronkrem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peispå! Skrevet 21. mai 2012 #2 Del Skrevet 21. mai 2012 Hei! Er det crinone du tenker på? Jeg mistet "bare" 2 ganger, men gikk til priv.prakt. gyn og fikk beskjed om å prøve albyl-e og Crinone fra pos grav.test. Har sett at det er små forskjeller på når oppstart på dem kan være, også lengden, men de skal være ufarlige, så følte at det var verdt et forsøk. Det resulterte i en perfekt liten gutt:-) Håper du får oppfølging og støtte, det er tungt å miste mange ganger. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938649-abyl-eblodfortynnende-og-progresteronkrem/#findComment-144252971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Going strong Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei! Er det crinone du tenker på? Jeg mistet "bare" 2 ganger, men gikk til priv.prakt. gyn og fikk beskjed om å prøve albyl-e og Crinone fra pos grav.test. Har sett at det er små forskjeller på når oppstart på dem kan være, også lengden, men de skal være ufarlige, så følte at det var verdt et forsøk. Det resulterte i en perfekt liten gutt:-) Håper du får oppfølging og støtte, det er tungt å miste mange ganger. Lykke til!! Ja,crinone var det vet du:) Jeg tør jo ikke gjøre noe annet enn å be om det samme siden resultatet ble vellykket sist.Men er litt bekymret for da jeg skulle inn på den ordinære ul så forstod dem ikke hvorfor legen hadde satt meg på abyl-e og ba meg slutte. Er da redd for at dem ikke vil gi meg det så tidlig neste gang. Men skal sies at jeg er flink til å stå på mitt etter alle disse ufrivillige abortene. Har funnet ut at man må være "vrang",sterk og "kravstor" utad,eller så kommer man ikke noen vei. Jeg tenker siden jeg har mistet så tidig hver gang,at det kan ha vært morkakesvikt. At blodtilførselen har vært dårlig. Derfor fikk jeg blodfortynnende. Jeg var selvsagt bare villig til å prøve alt for at forsteret skulle ha en sjangs. Har du tenkt på at svangerskap til,eller er du kanskje allerede på vei igjen du? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938649-abyl-eblodfortynnende-og-progresteronkrem/#findComment-144253428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollunger Skrevet 22. mai 2012 #4 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei, etter 4 SA, er jeg nå gravid igjen (uke 8). Jeg begynte på Crinone fra positiv test. Har også spurt om å få blodfortynnened Alby-e, men min gyn. spesialist sier det ikke er behov før morkaka tar over i ca. uke 10. Skal tilbake 29.5, så da skal vi vurdere. Hvordan kan hun se om om man trenger blodforynnene? Det blir jo ikke tatt blodprøver hos gyn. Vel, vel nok om meg. Lykke lykke til til deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938649-abyl-eblodfortynnende-og-progresteronkrem/#findComment-144253766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Going strong Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei, etter 4 SA, er jeg nå gravid igjen (uke 8). Jeg begynte på Crinone fra positiv test. Har også spurt om å få blodfortynnened Alby-e, men min gyn. spesialist sier det ikke er behov før morkaka tar over i ca. uke 10. Skal tilbake 29.5, så da skal vi vurdere. Hvordan kan hun se om om man trenger blodforynnene? Det blir jo ikke tatt blodprøver hos gyn. Vel, vel nok om meg. Lykke lykke til til deg!! Gratulerer så mye med graviditeten!! Dette skal gå bra:) Jeg var veldig tidlig på vei da jeg begynte på begge deler. Altså kremen og blodfortynnende. Legen bare tok en ul får å se at det var en graviditet. Så fosteranlegget men var alt for tidlig å se hjertet da. Men ble likevel satt på bodfortynnende. Fikk ny ul i uke 8,og da var det et lite foster med et bankende hjertet. Fortsatte da men krem og piller frem til den ordinære ul,og da så jordmoren rart på meg når jeg spurte om jeg skulle fortsette på disse pillene. "Hvorfor går du på dem egentlig?". Jeg svarte bare at det var det jeg fikk beskjed om sist jeg var her,og at jeg hadde en fortid med mange aborter. Men henne så ikke helt poenget. Men tror jeg kommer til å kontakte Ahus med en gang jeg blir gravid og forlanger det samme som sist. Om jeg er så uheldig å miste igjen da,så har jeg i allefall gjort mitt om dere skjønner. Men jeg kjenner også det at jeg kommer til å kontakte en psykolog eller noen å snakke med. For siste svangerskap var lekende lett fysisk men IKKE psykisk. Var konstant redd,hadde fobier og angst. Kunne ikke sitte i bilen,dra på kino eller kjøpesenter. Ble helt koko. Huff. Følt å være så redd og bekymret. Unner ingen det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938649-abyl-eblodfortynnende-og-progresteronkrem/#findComment-144255641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissTaurus Skrevet 23. mai 2012 #6 Del Skrevet 23. mai 2012 Hei- Lurer på om du har vært til utredning for habituell abort? Det kan f.eks være faktorer som påvirker levring av blodet. Da må man ofte har annen type blodfortynnende i form av injeksjon. Skjønner det er en stor påkjenning av å bli gravid og hele tiden være i frykt for å miste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938649-abyl-eblodfortynnende-og-progresteronkrem/#findComment-144257595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå