MariesDrøm Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har tatt proveria i 10 dager fikk mens den 12 dagen. fikk beskjed om å ha Pergotime den 4 mens dagen. ha sex den 13, 15 og 17 dagen. noen som har likt sjema? føler jeg ikke har fått så mye info om dette... har dere noen bivirkninger? jeg har ikke merket noe enda:)
solmor1 Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Hei hei :-) Eg gjekk på Provera i 5 dager for deretter å bruke pergo fra dag 3 til 7 i blødningen. Avsluttet provera kur for 3 dager siden og fekk TR på besøk idag, så skal begynne på pergo på onsdag :-) Bivirkninger eg har opplevd på provera er litt tåkete syn til tider, veldig trett i kroppen og litt hetetokter, men ikkje noko voldsomme greier :-) På pergo så blir eg bare veldig ustabil i humøret dei dagene eg bruker det og merker at tårene lett skrur seg på :-) Dette er andre kuren min så håper en spire eller to sitter etter at eg er ferdig med denne kuren ^^, Lykke til :-) Må holde hverandre oppdatert ^^,
MariesDrøm Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar Er litt redd man legger på seg mye osv. gjør jo det når man blir gravid å da men men:p Men jeg fikk beskjed om å ha sex dag 13, 15 og 17. å ikke ha sex en uke før dette... Har alle fått samme "rute" og følge? Håper spiren sitter for oss
solmor1 Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Her fekk vi bare beskjed om å bare kooooose oss masse så ofte som mulig etter at TR var ferdig og håpe en spire festet seg ^^, Trur det er veldig ulikt fra lege til lege om hvilken "rute" man får beskjed om å følge :-)
MariesDrøm Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2012 åja... Rart de sier så mye forskjellig da... går litt i surr jeg altså :/ Hvor lenge prøvde dere før dere fikk pergo/proveria?
Lisse_01 Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har gått på Pergo, og ble gravid på 4 forsøk. Begynte Dag 5, og måtte ha sex annenhver dag fra dag 12 og 1 uke frem. Jeg hadde HETEROKTER delux de dagene jeg tok tablettene
MariesDrøm Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2012 Lisse_01 Så merkelig jeg begynte dag 4 å fikk beskjed om sex dag 13,15 og 17.... kanskje jeg burde ha det annenvær dag fra nå, er på dag 7 nå... Noen som har fått andre beskjeder??
solmor1 Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Vi prøvde i 1 år uten hell før vi fekk begynne på Provera og Pergo. Tok Provera i 5 dager deretter vente til TR kom og så begynne på prego på dag 3 tildag 7, for så å evt ta eggløsningstest fra rundt dag 9-10 :-) Har PCOS og derfor fekk vi startet på kuren. Har ei datter fra før på snart 5 år som vi fekk på den naturlege måten, noko legen vart ganske overasket over men han mente at det var pga at eg var ekstra mottakelig siden eg hadde en spontan abort i uke 10 like før eg vart gravid med tulla vår.
Fiemamma Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Jeg fikk beskjed om dag 4 til og med 8.. Tok 4 doble sammenhengende (uten pausemnd). Fikk hetetokter, blødde mye, og fra mnd til mnd ble det bare vondere og vondere og vondere menssmerter. Siste mnd jeg tok det var forrige syklus, og jeg trodde jeg skulle dø, så smertefullt var det.. Viser seg at pergoen har gjort til at hele venstre eggstokk nå er overgrodd av endometriose, så ikke rart jeg har vondt! Tok bare 4 mnd før hele eggstokken ble fortapt.. Anbefaler IKKE å bruke pergo dersom du/dere har endo jenter, FÆLE greier og jeg er steril:(
MariesDrøm Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2012 Ånei huff... Er det vanelig? Hadde masse cyster jeg Å, Å noen store... kan det bli værre da? trodde da ikke leger ga deg ting som kan sterilisere deg??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå