Mamma♥09♥12♥ Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 vi skal til tyrkia i august. selvfølgelig er dette en varmeste mnd. Vi reiser meg ett vennerpar. Å ble derfor den mnd. Har noen andre hatt med 3 mnd baby til tyrkia i august mnd? noen tips?
BareMeg73 Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Vi var på Kypros i juli/august med snuppa og da var hun fem uker. Hadde henne i skygge hele tiden og var mye inne. Hun fullammet.
Madolyn Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Jeg er litt usikker på hvor mye glede dere kommer til å få av denne turen (håper f eks at dere ikke får en urolig baby som sover lite og skriker mye). August er Tyrkias varmeste måned, med en gjennomsnittstemperatur på 27 grader. Ofte ligger temperaturen mellom 30-35 varmegrader; i august 2008 var temperaturen aldri under 32 varmegrader: http://www.weatheron...ON=0005&LAND=TU Og luftfuktigheten er HØY, noe som betyr svetting i bØtter og spann Beklager for at jeg er så negativ altså, men du Ønsker jo innspill.. Pass på at dere har et hotell av svært hØy kvalitet, og at dere har velfungerende aircondition. For dere kommer til å tilbringe mye av tiden på hotellet med en så liten baby.Finn også ut hvilket sykehus dere bØr dra til, dersom barnet blir sykt, da helsetilbudet der nede er svært varierende og et fåtall snakker engelsk. Men - jeg håper uansett at både babyen og dere får en veldig fin tur! Endret 22. mai 2012 av Madolyn&Muffin
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Vi var på treningsleir på Kanariøyene da knøttet var 10 uker (vi bestilte før fødsel, men hadde avbestillingsforsikring av hensyn til babyen). Det gikk helt fint til tross for at babyen var en veldig urolig baby pga nakkelåsning etter fødsel. Vi reiste etter at han hadde fått behandling og nakken var fin, men det tok litt tid før han lærte at han ikke trengte å gråte lenger... Dette var imidlertid i januar i år og det varmeste vi opplevde var 22 grader. Det var såvidt t-skjortevær, men til tross for at det ikke var særlig varmt merket vi forskjellen på babyen. Han var mer urolig på formiddagene der nede enn hjemme. Heldigvis er han glad i flyreiser og var helt enestående å reise med. På raden bak oss på hjemturen var det en baby som var like gammel som gråt under hele flyturen (5,5 time)!!! Puh! Jeg hadde nok ikke dratt med en så liten baby til et annet land (med veldig varierende hygiene) midt i den varmeste perioden. Jeg har selv havnet på sykehus i Tyrkia pga matforgiftning i august (for mange år siden) og lå på rom uten AC og det ble målt hele 51 plussgrader utenfor!!! Det jeg innså på turen var at det var viktig med tilrettelagt rom når man reiser med liten baby. Vår hadde gråtetokter på ca 1 time av gangen på formiddagen, og da var det greit å bo i et leilighetskompleks hvor vi ikke hadde noen naboer helt inntil oss. Det var også greit å ha kjøkken tilgjengelig. Ellers så blir det mye sitting inne på hotellet ved en slik ferie. Håper dere finner ut av det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå