Gå til innhold

Leser den fremtidige far spebarnsbøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er førstegangsforeldre. Jeg leser litt innimellom. Han har ikke tatt initiativ til dette selv. Leser bare i fra uke til uke.

Men, vil jo gjerne at han skal kunne litt også når bebis kommer ut, er helt nytt for begge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjelden at mannen blir over intrisert før barnet er ute.. leser uke til uke her og. så forteller eg han litt av og til.. men han leser ikkje uten at det er noe som sjer og han anker på..

men han kommer nok til og sette pris på i etter tid at du har sett deg inn i det og han kan spørre deg :)

har snakka mye om det hjemme at far ikkje heilt klarer og sette seg inn i ting.. var litt uvirkelig før ul men etter det og han har kjent spark noen gangen kom det seg litt. men han er klar over det og sier han ikkje klarer og bli intrisert før baby er ute..

han gleder seg mye til og bli pappa og han var mest ivrig på og få baby nå så har ingen ting med deg og gjør

Skrevet

Han leser ikke mye frivillig her, men "hører" når jeg snakker om ting som skjer :) Han har hele tiden vist at han gleder seg, men tror det blir for abstrakt for gutta å sette seg inn i tiden etter fødsel før baby faktisk er her. Nå som det nærmer seg merker jeg at han blir mer og mer spent, og spør hele tiden hvordan jeg har det <3 Nå har han jobba i barnehage i mange år (med småbarn), så føler meg trygg på støtte fra han når baby kommer :)

Skrevet

Mannen min er ikke så glad i å lese, men når vi venta førstemann var vi på fødselsforbredende kurs så skulle fikk han ihvertfall litt info om selve fødselen.

Skrevet (endret)

Hører egentlig til på DIB, men..

Mannen her i huset hadde aldri lest en eneste bok før jeg ble gravid.

Da tok det han 3 dager å lese "pappaboka".

Og så har han lest "hakkespettboka", og mine uke til uke sider + far sine uke til uke sider.

Han har hørt etter når jeg har snakket om barn og graviditet og fødsel.

Han er helt fantastisk som far =)

Men det er jo ingen forutsetning for bli en god far for det. Det ligger i hjertet :)

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

her har verken jeg el far lest noe...

Skrevet

Kan være greit å lese litt, så man ikke får sjokk når ungen får skurv, nyfødtkviser, heksemelk i brystene, øyekattarr og alt dette her. Spedbarnsboken er oversiktelig og grei å lese, venter andremann, men både jeg og samboeren har begynt å bla litt i boken for å forberede oss på hva vi har i vente :) det er så lett å kun fokusere på fødselen, men det er tiden etter ungen er født det virkelig starter, fødselen varer jo som regel bare 1-2 døgn, mens den nye tilværelsen som foreldre varer resten av livet :)

Skrevet

Lurer på om jeg skal kjøpe en bok til han som er mer beregnet på fedre. "Mor for første gang" appelerer vel ikke så sterkt til han he he. Er enda 9 uker igjen så vi har all verden av tid;) Jeg vet at han kommer til å lese hvis jeg ber han om det og han gleder seg veldig. Tror ikke det har noe med det å gjøre, men rett og slett at det det føles fremmed.

Skrevet

Her leser pappen overhodet ikke... Gjorde ikke det med første gutten heller. Men han koser seg på ultralyd, og viser stolt fram bilder etterpå. Må liksom være litt konkret for ham slik jeg har skjønt det..

Men ingenting var deiligere enn å se far holde lillegutt tett inntil seg rett etter forrige fødsel. Da ble nok båndet knyttet, og siden har det bare vokst :) Mannen min kunne nok fint lite før vi fikk førstemann, men jeg tok det heldigvis med ro, og han lærte jo alt superraskt etter at gullet var født. Og denne gangen dukker nok erfaringen opp igjen når gutten kommer :)

Skrevet

Anbefaler boka "verdens beste pappa".

Morsom og faktabasert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...